Gå til innhold

LOL! Jeg har vunnet et cruise i Karibia :p

Anbefalte innlegg

Fikk en telefon her for noen minutter siden der en engelsk "computer-dame" (som microsoft sam) sa at jeg hadde vunnet et gratis cruise i karibia og at for å få premien måtte jeg trykke 9. Jeg gjorde selvfølgelig ikke dette, i tilfelle dette var et pyramideopplegg etc. Kan jo ikke være seriøst dette!

Har noen andre opplevd noe lignende, vet noen hva dette er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en telefon her for noen minutter siden der en engelsk "computer-dame" (som microsoft sam) sa at jeg hadde vunnet et gratis cruise i karibia og at for å få premien måtte jeg trykke 9. Jeg gjorde selvfølgelig ikke dette, i tilfelle dette var et pyramideopplegg etc. Kan jo ikke være seriøst dette!

Opplevde det samme. Jeg la også på. Var en nyetsak dette her. En dame i Vestfold som hadde trykket ni. Da ba de henne om å oppgi kreditkort nummer, noe hun gjorde.... Hun ble loppa for 6 høvdinger..... Herregud, at folk går på det

Lenke til kommentar
Håper virkelig ikke noen er dum nok til å trykke 9 på tastaturet.

Det skjer da selvfølgelig ingenting farlig om man taster 9 på telefonen. Det er bare for at telefonroboten kan bekrefte at den har kommet til en person. Tror du det er så enkelt å loppe folk for penger?

Leverer man fra seg kredittkortnummeret, derimot ...

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Det skjer da selvfølgelig ingenting farlig om man taster 9 på telefonen. Det er bare for at telefonroboten kan bekrefte at den har kommet til en person. Tror du det er så enkelt å loppe folk for penger?

Du kan bli viderekoblet til et nummer som koster 500,- pr. oppkobling feks.

Ja, det er lett å loppe folk for penger.

Lenke til kommentar

hehe...."hu" ringte meg å...stygg data-stemme :!:

Lenke til kommentar
Vel, jeg skal innrømme at jeg ikke har peiling på det, men om det er mulig for Telenor å avkreve penger av kunder for å ta telefonen, så er det nok et brudd på et par norske lover. ;)

Joda, enig i den.

Men hva man gjør etter man har plukket opp telefonen tror jeg ikke telenor har noe særlig ansvar for. :)

Lenke til kommentar

Opplevde det samme. Jeg la også på. Var en nyetsak dette her. En dame i Vestfold som hadde trykket ni. Da ba de henne om å oppgi kreditkort nummer, noe hun gjorde.... Hun ble loppa for 6 høvdinger..... Herregud, at folk går på det

:!: Så dum...man har jo vinni en tur da, hvorfor gi ut kreditkort-nummeret da :p

Lenke til kommentar

Faren til en tidligere klassekamerat kom så kry på 17. mai nå i år og fortalte at han skulle på Cruise. Han hadde fått en pop-up der det sto at han var besøkende nummer 1.000.000, og at han måtte klikke "Yes" innen 3 minutter. Ellers gikk tilbudet ut. Han måtte betale ca 6-700 dollar for dette, og han var helt med. Han hadde ringt til firmaet, og de kunne bekrefte at han hadde vunnet. Han betalte, og nå gleda han seg til å dra på Cruise med familien......

LATTIS! :D

At det går an å bli så naiv. Jeg skøyt inn en del spørsmål og kommentarer som viste min skepsis til det hele, men han påsto hardnakka at dette virket veldig seriøst. I senere tid har jeg selv fått flere pop-ups om det samme :tease:

Endret av knutmarius
Lenke til kommentar
Det skjer da selvfølgelig ingenting farlig om man taster 9 på telefonen.

Tja, kan jo glatt bli videresendt til ett nummer som koster 500,- pr treff osv for alt jeg vet....

Mulighetene er mange, men i og med at jeg ikke har så mye peiling på telefonsvindel, er mitt ordtak : "Better safe than sorry"

Kan ikke skjønne at så mange personer går fem på den slags svindel, samt pyramidespill, spam for cash, nigeriabrev osv osv...

Er folk så usannsynlig lettlurt... ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...