Gjakmarrja Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har lett som en gal, googlet og gjort alt jeg kan for å finne noe om DirectX programmering i vb.net, er det noen som har noen linker... Hadde hvert litt gøy, å kunne lage et 3D progg! Takk for svar.. Lenke til kommentar
inherit Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Se det se det.. Ser ut som vi er i samme båt... :!: Faksisk så har jeg slitt med det samme som deg. Begynnte med programmering av directX i VB .Net for noen uker siden. Og jeg skal love deg at det har gått med mange timer med surfing... Men jeg kan prøve å gi deg noen hint: Først av alt må du laste ned denne her fra Microsoft og legge den til som refferanse til programmet ditt: DirectX 9.0c Jeg kan ikke så fryktelig mye selv, men du kan jo se om du finner noe interessant på disse sidene: gamedev DirectX tutorials DirectX tutorial Microsoft's side Tja, er vel noe info og linker og noe... Hvis du har noen spørsmål eller trenger hjelp til noe mer kan du jo sende meg en mail eller kontakte meg på MSN... Endret 6. juni 2005 av inherit Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Last ned Microsoft Direct X 9 SDK så ordner vel alt seg. Merk at Managed Direct X er langt ifra ferdig. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Se det se det.. Ser ut som vi er i samme båt... :!: Faksisk så har jeg slitt med det samme som deg. Begynnte med programmering av directX i VB .Net for noen uker siden. Og jeg skal love deg at det har gått med mange timer med surfing... Men jeg kan prøve å gi deg noen hint: Først av alt må du laste ned denne her fra Microsoft og legge den til som refferanse til programmet ditt: DirectX 9.0c Jeg kan ikke så fryktelig mye selv, men du kan jo se om du finner noe interessant på disse sidene: gamedev DirectX tutorials DirectX tutorial Microsoft's side Tja, er vel noe info og linker og noe... Hvis du har noen spørsmål eller trenger hjelp til noe mer kan du jo sende meg en mail eller kontakte meg på MSN... Jeg har faktisk vært inne på alle de sidene du viste der før... uten noe særlig lykke.. Er faktisk litt lei av å bare lage 2D spill, jeg vil klare å lage et 3D spill før sommer ferien er over, kommer kanskje til å ta lang tid... men skal gjøre en god innsatts i allefall. Alle tutorialene jeg har funnet på nettet, er veldig overflatisk, de viser meg hvordan man lager hvit fullscrenn og thats it liksom... også noe med bilder.. noe 3D cube.. Men ingen ting om hvordan jeg kan lage mesh i f.eks MAYA, og putte inn i et directX progg. Så ingen av de tingene jeg har googlet meg frem til har vært noe særlig 3D utdypende... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Last ned Microsoft Direct X 9 SDK så ordner vel alt seg. Merk at Managed Direct X er langt ifra ferdig. Jeg har lasted ned April Update 2005 SDK 9.0 c , men alle samplene som fulger med der er skrevet i alt annet enn vb.net. Der går det kun i c++.net, eller noe slikt Hva mener du med at det ikke er ferdig....? At støtten minner enda litt om det derre COM greiene... Lenke til kommentar
inherit Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Da ville jeg ha kjøpt ei god bok... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er ikke noe vits i å skrive Direct3D i C++.NET, da kan du mye heller bruke vanlig C++ og Direct3D Tror det er skrevet samples i VB.NET, hvis ikke er det ihvertfall for C#, og det fungerer nogenlunde likt der (bare at det er en fordel å kunne C#) Managed DirectX er full av "This is preliminary documentation and is subject to change." faktisk så er hele greia sånn, DirectDraw ser ut til å forsvinne helt. Getting Started with Direct3D DirectX Downloads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå