Gjest medlem-16183 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Internett linja mi fra Nextgentel hopper ut ca 2 ganger daglig og jeg må restarte modem og vente et par minutter før det fungerer igjen... Jeg er f**n meg lei det her... Jeg vil bytte til bluecom. Jeg sa ifra om problemet mitt til Nextgentel når jeg fikk internett og de sier bare: Du må regne med litt ustabilitet det er helt vanlig... Ikke f**n om jeg hadde disse problemer med Telenor, jeg mailet NGT og spurte om jeg kunne si opp abb uten å måtte betale noe, jeg nevnet ikke problemene mine, de sa det kostet 1000 kroner. Det jeg lurer på er om jeg kan si opp abb uten å måtte betale 1000 kroner på grunn av at linjen ikke er som den skal? Er det ingen som vet noenting? På forhånd takk for alle svar. Endret 6. juni 2005 av medlem-16183 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er bindingstiden over kan du f.eks gå til www.bredbandsguiden.no (slik som jeg gjorde), fylle inn skjemaet med hva du vil ha, også ringer de dagen etterpå. Så kommer de med tilbud etc på leverandører og priser. De fikset alt for meg (1 uke igjen til leveranse/overlevering fra ngt (norges mest bedrittene isp) til bluecom. Eneste jeg gjorde var å sende en mail tilbake med bekreftelse på oppsigelse. De sier da opp for deg og ordner alt gratis Har du bindingstid så er det litt værre, men de kan sikkert hjelpe til med spørsmål rundt dette Mvh Thomas Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Nei, bindingstiden er ikke over Noen andre som vet om ustabil linje som blir frakoblet ca 2 ganger daglig er et bra nok argument for å kunne si opp abb uten å bli fakturert? MVH RVH EDIT: Jeg har prøvd ny ruter. Det fungerte ikke............................... Endret 6. juni 2005 av medlem-16183 Lenke til kommentar
skyline Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 NGT driver vel å oppgraderer nettet eller no, NGT skal være meget stabilt til vanlig. Vent litt og se hva som skjer iøpet av juni mener jeg. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Du kan jo sjekke om dette kan falle inn under deler av Forbrukerkjøpsloven, eller om det er "sånt man må regne med". Noe ustabilitet må man regne med, men en plass må man sette en grense, hvor den skal gå er veldig interessant. Hvor ustabil må en sånn linje være før det blir en mangel. Sjekk dette med for eksempel ditt lokale forbrukerkontor. Det har jo vært litt bonanza i bredbåndsmarkedet, og det er etablert lite juridisk presedens rundt hva man kan forvente av tjenesten. Er det en mangel som NGT ikke klarer å rette, bør man frigjøres fra bindingstiden, eventuelt få en annen slags kompensasjon. Jeg ville skrevet en klage og sendt rekommendert og ordentlig først, ikke send mail eller ring, det havner aldri hos rette vedkommende. Samtidig ville jeg loggført (u)stabiliteten over for eksempel en ukes tid, det er mye bedre for en selger og utfra en detaljert oversikt over problemet si at her er det noe galt, enn at en eller annen " fjortis" syter på telefonen over at han måtte starte modemet på nytt, for alt selgeren vet, og det er det ofte, så smøres det tykt på feilbeskrivelsene. Og for all del, vær høflig med kundebehandlerne. Alltid. Man kommer så meget lengre da. Øyvind Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå