stoff3r Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 hei. jeg leste noe om dette en plass. men husker ikke hvor, og fant ut at jeg trengte en sånn. men jeg kan ikke finne no i butikkene. noen som vet hvor de finnes eller har mer informasjon? mener altså et slags filter som man fester utpå monitoren. ser nesten ut som sotefilm. men som fjerner refleksjoner etc og gjør bildet mer behagelig. er mye lys og myttji varme på rommet mitt så blir sliten i øynene hele tiden. takker for svar... Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Husker de gode gamle dager da jeg satt med 386'en og en forferdelig skjerm. Da kjøpte jeg en sånn "solbrille-glassplate" du snakker om som jeg hang foran skjermen og festet med stropper til luftehullene på toppen av skjermen. Det dempet lys og stråling. Faktisk hadde den et egen strømledning for jord som visstnok skulle fjerne elektrisk stråling. Hvor seriøst og hvor bra dette funket vet jeg ikke. Men det ga en behagelig solbrille-effekt. Men jeg har heller ikke sett disse på en god stund, faktisk ikke siden midten av 90-tallet tror jeg og ikke i butikkene, Så det er et veldig godt spørsmål, hvor er de blitt av? Endret 10. juni 2005 av Bravofox Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Vi fikk skjermer uten stråling, så behovet ble borte. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 ja. jeg mente jeg leste en test om noen slike for litt siden. men kan hende jeg har drømt det, for aner ikke hvor jeg så det alternativet blir at jeg kjøper meg fete svarte rullegardiner og mørklegge hele rommet. any ideas? noen som har et navn på de da, både engelsk og norsk hjelper. så jeg finner noen på web-shopper rundt om... takker for svarene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå