dabear Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg er ikke helt sikker på hvilken informasjon dere trenger, men iallefall- jeg prøver å mounte en windows xp -nettverksstasjon i /windows/stasjonaer over samba. Jeg har sjekka i både nettleserern og gjennom nautilus at "smb://192.168.1.02/ShareRonly/" finnes. Jeg har prøvd både cifs og samba som parametere i mount, men jeg får hele tida den samme feilen. Hva gjør jeg feil her? Trenger dere mer info? root@UbuntuLaptop:/home/bjorninge # mount -t smbfs //192.168.1.02/ShareRonly/ /windows/stasjonaer/ mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on //192.168.1.02/ShareRonly/, missing codepage or other error In some cases useful info is found in syslog - try dmesg | tail or so root@UbuntuLaptop:/home/bjorninge # mount -t cifs //192.168.1.02/ShareRonly/ /windows/stasjonaer/ mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on //192.168.1.02/ShareRonly/, missing codepage or other error In some cases useful info is found in syslog - try dmesg | tail or so root@UbuntuLaptop:/home/bjorninge # Endret 6. juni 2005 av dabear Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Du har smbfs inne? Ellers så må du vel sette Samba brukernavn og passord også mount -t smbfs //192.168.1.02/ShareRonly /windows/stasjonaer/ -o username=myusername,password=mypassword,dmask=777,fmask=777 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Du har smbfs inne? Ellers så må du vel sette Samba brukernavn og passord ogsåmount -t smbfs //192.168.1.02/ShareRonly /windows/stasjonaer/ -o username=myusername,password=mypassword,dmask=777,fmask=777 Vel feilen har vel ikke no med det å gjøre? windows stasjonen er readonly for alle, derfor trengs ikke passord edit: ah, der gikk det! Måtte visst spesifisere brukernavn og passord likevell + "umount /windows/stasjonaer/ && mount -a". Anyway, takk Endret 6. juni 2005 av dabear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå