xisten Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har en amd athlon xp 2800+ som jeg plutselig sjekte hvor god skulle være på min datamaskin tingen. Så står det 1.25 ghz og jeg bare hva faen? også gikk jeg i bios'en min og såg der og der hadde den 100 mhz (power frequency elns) og jeg skrudde den først til 150 så stod det i windows at den var på 1.88 ghz. Så gikk jeg tilbake i bios og satt på 200 mhz, og da ville det ikke komme noe bildet på skjermen min. Er det cpu'en som har blitt sprengt elns? Alt er til hjelp! kom med forslag og alt! FORT! takker Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Reset CMOS og sett FSB til 166MHz i BIOS. Lenke til kommentar
xisten Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Skjermen er jo HELT svar, kommer absolutt INGENTING, HELT SVART. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Vist du ikke har AGP/PCI lås, kan du ha svidd av skjermkortet og det som er i PCI portene! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Skjermen er jo HELT svar, kommer absolutt INGENTING, HELT SVART. Det er bare å reset-e CMOS. Det gjør du enten ved å ta ut CMOS-batteriet i ett par minutter eller flytter på jumperen som reseter CMOS, les mer om det i manualen til hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Også stiller vi ikke FSB over 166MHz uten å vite hva vi driver på med mer. Lenke til kommentar
Chaser Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 det virka ikke i mitt tilfelle, hadde en athlon xp på 2ghz men fikk bare effekt bruk på 1,1ghz. Den kunne heller ikke detektere den men ga blanke i d, etter ca et års bruk gikk d til helvete...tokk med seg hovedkort, skjermkort og harddisk(bare boot sectoren). god fornøyelse med dette da....plagdes i flere måneder. Men et tips er å sette tilbake jumpern tilbake etter en gang og skifte bateri på cmos'n. da fikk jeg hovedkorte til å virke. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 En liten kommentar: Klokkehastigheten som står på "min datamaskin" i windows stemmer ikke hvis prosessoren er under-/overklokket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå