ken8 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei skal sette sammen en pc til en kamerat og har blitt usikker på valg av hovedkort. Bør jeg satse på nForece3 eller 4 kort? Vil at hovedkortet skal ha firewire, Serial-ATA og helst GBlan. PC'en blir en allround pc med vekt på surfing, musikk og video avspilling, en kontor pc med andre ord. Dette er hva jeg har til nå: CPU: AMD Sempron 2600+; 595kr Hovedkort: Abit NF8, nForce3 250Gb; 690kr Minne: TwinMOS PC3200 512MB; 385kr Harddisk: Samsung Spinpoint P120S 200GB; 850kr DVD-brenner: NEC ND-3540A; 495kr Skjermkort: Sapphire Radeon X300 128MB DDR PCI-Express; 615kr (veldig usiker her) Kabinett: In-Win S508; 595kr Tastatur/Mus: Logtich Cordless Desktop LX300; 545kr Skjerm: Eizo 17"LCD L550K; 1995kr TOTALT: 6765kr hos komplett. Noe jeg bør forandre på? Desto billigere desto bedre Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Noe jeg bør forandre på? Desto billigere desto bedre Trenger han LCD? Greit hk du har satt opp, kanskje du bør sjekke om ramen går, var ikke nf3 250gb veldig kresne på ram da? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Han trenger vel strengt tatt ikke lcd, men det ser mye penere ut og tar mindre plass. Hva mener du om minne passer? Står på siden til komplett link at den støtter PC3200 og ikke-bufret. Regner med at denne minnebrikken passer? Vet du om det er noen stor forskjell på nForce3 og nForce4? Er eneste forskjell at 4 støtter pci express osv. Kom på nå at hovedkortet jeg har valgt kun støtter agp, så får bytte skjermkortet til agp kort i stedet. Bytter til dette skjermkortet da. Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP8X,ATI9600PRO,DVI-I,TV-Out,Full-Retail; 760kr Endret 6. juni 2005 av ken8 Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Her har jeg satt sammen en fremtids rettet kontor PC som kan oppgraders i et par år frem i tid. men den koster der imot ca 2000 kroner mere. Men til gjengjel kan du/han lettere oppgradere i steden får å måtte kjøpe at nytt når det blir tid til oppgradering! Kanskje dette ikke passer deg eller blir kanskje i dyreste laget. Men uansett lykke til med kjøp av ny PC Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Han trenger vel strengt tatt ikke lcd, men det ser mye penere ut og tar mindre plass. Hva mener du om minne passer? Står på siden til komplett link at den støtter PC3200 og ikke-bufret. Regner med at denne minnebrikken passer? Vet du om det er noen stor forskjell på nForce3 og nForce4? Er eneste forskjell at 4 støtter pci express osv. nf4 har pci-e ja, eneste forskjellen. Det med minnet var at det var mange merker og typer som ikke ville fungere på en del hk, men jeg vet ikke hvilke som hadde problemer etc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå