agjell Skrevet 6. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2005 Prøvde meg et par timer på fuglefotografi her om dagen. Befinner meg for øvrig i New Zealand, Christchurch for å være helt eksakt. Uansett; dette var det desidert beste bildet jeg tok under fuglefotograferingen: http://www.home.no/agjell/_DSC3387.JPG For å gå over til noe helt annet: Jeg passerte på min reise "The Moeraki Boulders" for ikke lenge siden. Steiner som poppet opp av sanden for noen millioner år siden. Dette må sies å være et annet verdig bilde i samlingen min så langt: http://www.home.no/agjell/_DSC3201.JPG Lenke til kommentar
TMH Skrevet 6. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2005 Hva slags kamera har du brukt? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2005 Fine bilder.... Anngående fuglebilde ditt. Det ser litt manipulert ut. Det ser ut som om du har klippet ut fuglen, for så å satt på en Photoshop bakgrunn, et filter eller no... Men jeg kan nesten ikke gå ut ifra det, så jeg skal kommentere det jeg... 1. Du har vært flink å fått fuglen i fokus. 2. Lyset på fuglen var fint. Spesielt vingene var utrolig bra. Man ser mønsteret... 3. Det som var litt synd var at ikke hele fuglen var i samme lys. Det var mørkere noen steder... men ellers var det et fint bilde... BTW: Jeg viste ikke om du ville ha kommentarer på det andre bilde ditt? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har ikke veldig mye peiling, prøver mest å observere og lære, men bildet av steinene synes jeg var sinnsykt kult. Var noe spesiellt med bildet. Ser for meg at det må være et fint bilde å få trykket opp i stort format og henge på veggen. Bakgrunnen på fuglebildet lignet på render->difference clouds. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2005 Bakgrunnen på fuglebildet lignet på render->difference clouds. Ja, det var det jeg mente, var noe med den, men det kan jo faktisk henne at himmelen var sånn da? kan ikke annklage noen for noe de kanskje ikke har gjort... Lenke til kommentar
agjell Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2005 TMH: Nikon D70 med Nikkor 18-70mm kitobjektiv. VgaR: Fuglen er klippet ut, der har du rett. Utklippingen var en rask affære med magic wand, med andre ord inget nøye arbeid. Grunnen til at jeg gjorde det var for å endre kontrasten på himmelen, som for øvrig er 100% orginal. Hvis jeg endret til ønsket kontrast på himmelen ble fuglen svart, jeg var derfor nødt til å klippe litt. Gadd ikke gjøre nøye arbeid i og med at bildet var ment som et dagbok-bilde til reisedagboken min. Synes det er flott at du er forsiktig med å anklage! Det orginale bildet ser slik ut. Jeg liker det også, men har en forkjærlighet for høykontrast svart/hvitt bilder Jepp, jeg vil gjerne ha kommentar på det andre også! Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 7. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2005 Bilde 2: Et utrolig bilde... Jeg tror ikke jeg har noe negativtå si om det... utrolig tøffe de kulene i strandkanten Rett og slett et fantastisk bilde... Lenke til kommentar
vandelayphoto Skrevet 12. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Bilde 1: Når jeg vet at du brukte et 18-70mm objektiv slår det meg at du må være fryktelig nær måsen? Bra bilde, god fokus og mye detaljer. Bilde 2: Perfekt. Hva har du gjort av etterbehandling her? Fotavtrykkene i sanden synes jeg lager en fin effekt. Om du hadde greid å redigere bort de andre avtrykkene til høyre tror jeg du hadde truffet spikeret på hodet. Morsomt å se at du er i Christchurch, jeg har familie som bodde der en stund for noen år siden. Men de kom ikke hjem med slike bilder som du leverer her Endret 4. november 2009 av vandelayphoto Lenke til kommentar
Ameal Skrevet 3. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 Hei. siden alle bare har sakt positive ting tenkte jeg jeg kunne komme med litt flisespikkeri. barer lurer, er det de "ballene" som kom opp av sanden du vil vise frem på bildet? hvis det er det du vil vise frem synes jeg lyset øverst i venstre hjørne trekker all oppmerksomheten fra "ballene" og mot lyset. motivet i seg selv sånn som det er er kjempe flott. men hvis det er ballene du prøver å vise frem så synes jeg kanskje de ikke står frem sånn som de burde. jeg likte foresten fuglebildet ditt også veldig godt. gjorde seg med de flotte skyene i bakgrunnen. Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 3. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Begge disse to bildene her er meget fine. Komposisjon på måkebildet er meget velbalansert. Liker særlig kontrastene; fulgen kontra skyene, og det at bildet faktisk er manipulert har vel fint lite å si, da det er det ferdige resultatet som er viktigst. Og nei, jeg synes ikke at det er opplagt at bildet er manipulert. Det hender faktisk at lys kan spille deg ett puss, og det er nettopp da man burde ha kameraet klart, og dette bildet for meg så ut som nettopp ett slikt øyeblikk Strandbildet er også meget pent, bra valg av vinkel og komposisjon, og liker særlig valg av utsnitt.... en lang og vakker strand fortjener ett slikt utsnitt. Er absolutt ikke enig at "lyset øverst i venstre hjørne trekker all oppmerksomheten fra ballene", man må se på hele bildet som en helhet, og bildet fungerer ypperlig nettopp slik. Blir litt i samme gata som å si til en maler som nettopp er ferdig med maleriet sitt "Hey fint bilde, men du skulle brukt rødt der i stedet for blått". Solnedgangen, steinene, sjøen, stranden, fotsporene som forsvinner ut i ingenting. Her er det mange elementer som hver for seg ikke kan vurderes hver for seg. Så hva ville du kan skulle gjøre? Sette opp lys? Sette opp reflektorer, slik at det kom mer lys på steinene? Endret 3. juli 2005 av SUiCiDE_COMMANdO Lenke til kommentar
agjell Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 Bilde 1: Når jeg vet at du brukte et 18-70mm objektiv slår det meg at du må være fryktelig nær måsen? Bra bilde, god fokus og mye detaljer. Bilde 2: Perfekt. Har du etterbehandlet dette på noen måte? Hva slags blenderåpning, lukketid og iso brukte du? Fotavtrykkene i sanden synes jeg lager en fin effekt. Om du hadde greid å redigere bort de andre avtrykkene til høyre tror jeg du hadde truffet spikeret på hodet. Morsomt å se at du er i Christchurch, jeg har familie som bodde der en stund for noen år siden. Men de kom ikke hjem med slike bilder som du leverer her Korrekt, nærhet til måsen var etablert. I grunn ikke så vanskelig på et sted hvor det flyr en million måser rundt omkring Det andre bildet er helt klart etterbehandlet. Lukkerhastighet 1/250 og blender f/8 er brukt, ISO200. Utfra det forstår du sikkert at det var midt på lyse dagen. Jeg ønsket derimot å skape en noe mørkere effekt, noe jeg tydelig har lykkes med (ref SUiCiDE_COMMANdO's bruk av ordet "solnedgangen") En annen kamerat av meg kommenterte også fotsporene til høyre, en redigering vil bli foretatt i nærmeste fremtid for å se om det gjør bildet bedre. Lenke til kommentar
Ameal Skrevet 3. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 Solnedgangen, steinene, sjøen, stranden, fotsporene som forsvinner ut i ingenting. Her er det mange elementer som hver for seg ikke kan vurderes hver for seg. Så hva ville du kan skulle gjøre? Sette opp lys? Sette opp reflektorer, slik at det kom mer lys på steinene? Jeg vet egentlig ikke noen enkel løsning på hvordan steinene skulle kommet bedre frem i dette bildet. når jeg ser bildet føler jeg mer at det viser fram himmelen og det fine landskapet som en helhet som du sier. er jo altids mulig å kutte bort deler av bildet, men det synes jeg blir litt for drastisk når bildet er såpass bra fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå