HejAl Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei. Har følgende maskin: Athlon XP 3000+ 1,5GB RAM Leadtek Geforce 6600GT 128MB Western Digital 120GB Harddisk DVD/CDRW- brenner 300Watt PSU(er ikke sikker på produsent) Det funker ganske bra, men av og til når jeg spiller Battlefield Vietnam begynner den plutselig å hakke veldig i kanskje 10 sekunder, så flyter spillet fint igjen. Hvis jeg går ut i menyen og inn igjen stopper også hakkingen. Normalt flyter altså spillet bra. Det har også hendt at den bare hopper ut av spillet, og har også fått blåskjerm med feilmelding; at det har oppstått et problem og windows avslutter for å ikke ødelegge maskinen eller noe. Hvis jeg evt. må sette inn ny PSU, er det bare å koble til alt sammen, og skru på? Eller skal ting kobles på i en viss rekkefølge? Kan dette skyldes PSU? Har eller nyeste drivere på grafikkort. Tenkte evt. på denne, er er den god? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303380&cks=SER Takk for hjelpen Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kan og være varmeproblemer. En psu er det bare å sette inn og skru på ja. Lenke til kommentar
HejAl Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Tviler på det er varme, har installert medfølgende Winfox programvare som overvåker skjermkortet...temperatur bl.a. GPU Core ligger på rundt ligger på rundt 45-50grader maks under spilling, har ikke fått noen warning på det. CPU ligger på ca 56-57grader under full load...for en AMD er jo det ok. Hadde ikke problemer med BF Vietnam før jeg satte inn nytt grafikkort og ram. Kjørte fint før på 512MB RAM og GeForce 3Ti200. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Sjekk varme ved å ganske enkelt ta av kabinettdøra I ditt tilfelle høres ikke problemet ut som PSU feil, men det skal ikke utlukkes. Jeg ville derimot satset på at det var en minnefeil, ta derfor ut den siste 512MB brikken du satt inn, og sjekk så maskinen over et par dager minst. Hvilket hovedkort har du forresten? Lenke til kommentar
HejAl Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Har et Epox 8KRA2+, VIA KT600 Ja, det kan kanskje være minne. Hadde fra før av en 512MB PC3200 Micromemory -brikke, og satte så inn 1024MB(2x512) Twinmos PC3200, det som var ukens tilbud på komplett her om dagen. Får prøve å mikse og trikse litt med rambrikkene ja. Men det kan vel også være lurt å formattere pcen, installere alt på nytt osv? Har ikke gjort det på ca 7mnd... Kanskje det også er grafikkortet ...kan jo prøve å sette inn det gamle Geforce 3 og se... Er bare at all sånn testing tar så mye tid ...men er vel bedre det enn å uten videre sende inn på garanti og vente leeenge, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå