Gå til innhold

Hva gjør jeg om serveren dropper?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp installert Debian på en server jeg har!

Men har tenkt litt i det siste... jeg kunne tenkt meg å sette den i colocation hos OsloISP.

Så jeg lurer på:

Er det noen mulighet for å fjernstyre serveren min hjemme ifra med tanke på om serveren skulle droppe?

Eller må jeg kjøre inn til Oslo for så å logge meg inn på Debian å starte HLDS (Half-Life Dedicate Server) som kommer til å være en av de tingene jeg skal kjøre på serveren?

Kansje det å kjøre inn til Oslo er det mest tungvindte men det er jo synd å måtte mase på gutta som sitter der om å starte HLDS, VT server osv. :hmm: De har sikkert et agregat som stepper inn vist strømmen skulle gå! men man vet jo aldri å da hadde det hvert greit med et oppstartscript eller fjernstyring! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ssh for å styre serveren, du burde avtale med dem om bruk av porter ;)

så er det bare å putte inn noen oppstartsscript og så er det gjort =)

okey :D

Har du en guide på dette eller? er nok så ny på Linux!

Håper det ikke er så vanskelig... :roll:

Jeg kan jo søke litt selv å, har jo noen sentrale stikkord som jeg kan gå etter! ;)

Endret av Fenalår
Lenke til kommentar

prøv putty (gratis) og så skriver du inn ipn til serveren og trykker open, du skal da kunne logge deg på serveren. (rootlogin burde være skrudd av så du heller må logge inn som en som er wheel (enda en innstilling) for å kunne su root så du blir root)

Ser dette her er ganske dyrt

40 cm høyt, 24 cm bredt 350,-

100 Gb 850,- (har ikke målt hvor mye en server trenger, men det kan jo holde med 25gb, ser ut som om de oppgraderer hvor mye du kan laste ned etter hvor mye du bruker :/ )

UPS 100,- Max 300W. Sikrer oppetid ved strømbrudd

Konf. av brannmur 150,- En gang, eller pr. endring

1300+150 i måneden (eller noe) så kanskje du skulle teste først hjemme?

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Har med egen så bygger jeg serveren inn i et rack kabinett! så kommer jeg vel å leie ut en av cs-serverene! :) Så håper jeg på at jeg ikke trenger mer enn 25gb...

Jeg må helt klart se ann hva jeg gjør! ;)

Endret av Fenalår
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...