Nimda Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hei jeg lurte på hvordan man lager en ny Local Area Connection i windows xp. Jeg ser at på søstera mi sin pc så er det to LACs. Hu aner ikke åssen det ble det og det gjør ikke jeg heller. Når jeg prøver å bruke wizard som er i xp ser den at jeg har en LAC fra før av så den gidder ikke å lage en ny. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hun har vel to nettverkskort i pc'en (kanskje en til kabelmodem)? Sjekk hvilket kort du har tenkt å bruke til nettverket. Ellers videre er det ikke verre enn å "plukke" de protokollene man vil bruke, det mest fleksible er vel tcp/ip. Plukk ut to passende ip'er til hver av pc'ene + en subnet mask som skal være lik på begge pc'er. Jeg anbefaler 192.168.0.1 for en av dem og 192.168.0.2 for den andre. subnet masken som brukes da er 255.255.255.0. Jeg vet ikke hvordan du har fysisk tenkt å koble sammen pc'ene på, men hvis jeg var deg ville jeg ha brukt en krysset nettverksledning. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå