Cultofluna Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 var idag på Elkjøp for å oppdatere FW'en på min SE K700i, men det endte opp med at de ødela den. hver gang jeg slår den på så bare booter den på nytt, og slik fortsetter den ut i det evige.. Prøvde å installere den nye FW'en på nytt 2 ganger uten bedring og fannt ut at han skulle prøve å installere en eldre FW. Da forsvant nettet på maskina de oppdaterer med, og fyren fannt ikke utav det i det hele tatt, så han gav seg på det, lånte meg en råtten gammel telefon å sa at vi heller kunne ta det en annen dag fordi han ikke gadd der å da! Er det ikke slik at jeg har krav på en telefon som har samme funksjonene som den jeg har levert inn? Altså.. K700i mot en R600? Er servicen god nok når de holder på på den måten? har de i det hele tatt lov å gjøre ting på den måten? og om de må flashe den på nytt har jeg da krav på noen som helst erstatning siden det var de som ødela den? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ett erstatningsprodukt ved service skal dekke behovet til kunden, og i dette tilfellet så har du nå fått låne en (kjip?) telefon som kan ringe og sende meldinger. Dessverre så har du ikke krav på ett helt likeverdig produkt, da det ville gjort det til en svært dyr affære for alle bedrifter som må låne ut ting pga service. Poenget er at du får dekket grunnbehovet, nemlig å være tilgjengelig på telefon! Andre eksempler kan være at du leverer inn en 32" tv, og får en 20" tv som utlån. Du har jo da fått dekket det grunnleggende behovet, nemlig å se tv, men ikke mest sannsynlig ikke i den kvalitet og med den funksjonalitet som din 32" tv har. Når det gjelder servicen du opplevde, så vil ikke jeg si den hørtes helt topp ut, men det er jo sannsynlig at teknikeren som prøvde å oppdatere ikke er direkte skyld i at telefonen din har kræsjet. Har selv oppdatert en god del telefoner, og noen ganger går det galt, av mange forskjellige grunner, men tilnærmet aldri har jeg som person vært hovedårsaken. Han burde kanskje ha forsøkt mer, men det har vel med hvor god tid han har til rådighet før det hoper seg opp med kunder!? Du har intet krav om erstatning hvis de må flashe den på nytt! Lenke til kommentar
3000 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) hadde blitt forbanna vist dette hadde skjedd med min k700 , kjøpte min på elkjøp på lørdag.. den tlf. han ga deg er en låne tlf. det varierer fra forhandler til forhandler hvilken du får som låne tlf. trokke du har rett på en låne tlf. med lignende specs. som den du eier nei opps. litt seint ute Endret 6. juni 2005 av 3000 Lenke til kommentar
TMH Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det er ikke første gangen Elkjøp ødelegger noe. De kasta her forleden en bærbar harddisk, 80GB, til en kamerat av meg, som ikke var det minste ødelagt. Denne inneholdt mange viktige data, og ble erstattet med en fin og ny 40GB. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvorfor i all verden fikk han en 40gb, når han leverte inne en 80gb? Og forøvrig så er ikke forhandler ansvarlig for data på produktene en kunde leverer inn, så ta husk å ta back-up! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvorfor i all verden fikk han en 40gb, når han leverte inne en 80gb? Folk finner seg i de rareste ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå