Gå til innhold

XA7-192i eller 1970GX?

a-aa

Anbefalte innlegg

ca samme prisklasse, hardware.no har en bra review av 1970GX, men har ikke funnet noen av XA7-192i, bare noen her i forumet som snakker bra om den.

Vil ha en lcd 19" i til ca 4000, startet på 3k men husket at den skjermen jeg har nå har jeg brukt i snart 4 år, kan koste på meg en tusenlapp til for bedre kvalitet ;)

Hvis noen har noen andre forslag er jeg åpen for det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joa... ser bra ut den og, jeg klarer ikke å bestemme meg ;)

ser i review ( http://www.hardwarezone.com/articles/view....=5&id=1529&pg=5 ) at den samenlignes med FP91V+, som har 6ms GTG (grey to grey, og det er den som er 4ms i den skjermen), og den ligger på 3774.

Leter fortsatt etter reviews på XA7-192i, ser ut som en veldig bra skjerm på papiret (8ms, 300cd/m2 lysstyrke og kontrast 1000:1)

Lenke til kommentar
Kommer helt an på bruksområdet, og hva men er vant til fra tidligere.

En ihuga crt-gamer vil bli skuffet over en 8ms..

mvh r.

ja men som sagt er 4ms statistikken til den skjermen der GTG (grey to grey), så det er en helt annen skala en de som står som 8ms her. Du skal ikke se bort ifra at 4ms GTG er minst 8ms black white black.

Lenke til kommentar

Har nylig tatt steget fra min gamle 21" nokia crt skjerm til NEC 1970GX gaming og er knallfornøyd. Vurderte DELL sin 20" widescreen men jeg blir fysisk dårlig (kvalm) av å spille på trege skjermer så kunne ikke risikere noe.

Spilt en del timer Counterstrike og enemyterritory og skarphet og farger er av en annen verden i forholdt til Nokia'en. Har ikke sett etterslep i det hele tatt. Så jeg kan anbefale denne på alle måter til gaming.

Som gammel tradisjonell CRT bruker tok det meg litt tid å venne meg til de skarpe "kantene" man ser på lcd skjermer. Slik virket kanskje crt mer "gjevn og glatt". Men det er bare et spørsmål om tilvenning. Men både skarphet og farger er langt bedre enn min gamle crt, så jeg er i hvertfall veldig fornøyd.

Synes også opti-glass greiene er genialt, blir fint bilde og har ingen problemer med refleksjon i skjermen slik som testene snakker om. Skjermen er i utgangspunktet så lyssterk at jeg ikke synes det er noe problem.

Mine eneste negative erfaringer så langt:

Det automatiske instillingene av farge og gamma "DV" er fantastiske ved DV3, men i det jeg slo den på første gang så slet den med å justere bildet etter desktop bakgrunnen min. Bakgrunnen bestod av et fargespekter av blått, og instillingene stilte da frem og tilbake slik at fargene ble lysere og mørkere slik at det så ut som om bakgrunnen rørte på seg. Jeg skiftet bakgrunn og har ikke sett noe til problemet siden. DV3 er fantastisk. Det følger heller ikke med DVI-D kabel.

Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag med andre lcd skjermer, men tror kanskje hardware.no testen var litt kjøling fordi man sammenlignet med 1770nx / 1970nx som visstnok er knall bra skjermer men med et annet panel som er noe tregere (25 ms tror jeg det var).

Når det gjelder kommentarene til Roger...så sier det jo litt når han tydeligvis er så ihugga crt spiller at han blir skuffet over 8ms lcd skjermer i utgangspunktet.... De nyeste crt er vel kanskje fortsatt bedre enn lcd ok, men skal du ha lcd skjerm til spilling er min erfaring at NEC'n er en god skjerm :thumbup:

(Kjøpte forresten skjermen fra www.cshop.no for 4160kr inkludert frakt og fikk den levert på døra av posten etter 2 virkedager :yes: )

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

fikk nec 1970GX idag, og ettersom jeg er en gamer, ble jeg egentlig ganske skuffa. Ved raske bevegelser henger ikke skjermen med. Spiller man battlefield vietnam og rudder med helikoptere føles det ut som man plutselig får briller og ser uklart men blir raskt krystallklart igjen når helikopteret "roer" seg. Men får håpe det blir en tilvenningssak :thumbup:

Lenke til kommentar

Oida... Har ikke vært borti dette men håper ikke dette blir noe problem i BF2.

Sikker på at det ikke har noe med andre ting å gjøre? Du har kjørt grafikkkortet og spillet på den optimale lcd oppløsningen? Og du har ikke skrudd opp oppløsningen i forhold til det du er vant til? Eller det grafikkkortet ditt har kjørt tidligere?

Kjører du dv3? Kan det være det?

De gangene det hakker for meg i CS og enemyterritory er først og fremst pingen eller grafikk-kortet sin skyld =)

Lenke til kommentar

jeg kjører dvi ja.. så kjører jeg den anbefalte oppløsningen på skjermkortet og har satt opp på maksimalt i bfv. spillet hakker ikke eller noe.. men hvis man rudder med helikopteret så vil man se bakken og skogen bli veldig uklar. Har du prøvd bfv forresten?

jeg har mer oppløsning nå ja enn jeg er vant til ja.

Lenke til kommentar

Ok, ja jeg tenkte på DV3 (se dv-mode)?

Hørtes nesten litt ut som da den forsøkte å stille inn desktopbakgrunnen min.

Men du er sikker på at det ikke var slik tidligere? med samme oppløsning?

Har prøvd bf1942 moden Desert combat eller hva det nå het og flydd apache helikopter, Mig, f16 osv. Der ble jo detaljene på bakken dårligere det høyere du kom...altså merket forskjell på hvor høyt man var. Og kjørte man raskt i Mig eller f16 så man gjerne at grafikken i horisonten var uklar og dårlig og så ble den bedre etterhvert. Omtrent sånn som du lastet bilder på internettisder i gamledager...først fikk du bilde uskarpt..så ble det skarpt....Men dette var på en crt skjerm og det var grafikk-kortet sin feil da grafikken var krevende og hadde ingenting med etterslep å gjøre.

I spillet kunne man se cockpiten til flyet/helikopteret man kjørte samtidig som man kjørte...blir cockpit også uklar når du ser deg rundt? For da må vel være skjermen...eller et totalt elendig grafikk-kort. .

Hva slags grafikk-kort har du? Sikker på at det henger med i svingene når du skrur opp på max i Bv?

Du er sikker på at det ikke var slik før med samme settinger? Det er jo så mange mulige feil-ledd som er med her...Så bare lurte på om det kunne være noe annet enn selve skjermen. Den sikreste måten å teste det på er kanskje om du kjører samme oppløsning og settinger på en annen skjerm og sammenligner.

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

den stod på dv1, prøvde dv3 nå, samme. Cockpitten er bra mens landskapet er ikke når det er litt action (når helikopteret drar litt rundt)

Jeg har ati x800 pro skjermkort, og spillet hakker ikke, men blir bare uklar ved raske bevegelser.

Kjørte med mindre oppløsning før, skal teste gamle skjermen igjen snart nå.. så får vi se:)

Lenke til kommentar

Godt spørsmål...Du har jo godt grafikk-kort, bedre enn meg..hmm..og du kjørte nå med samme oppløsning og instillinger i grafikkdrivere og spillet? merkelig.

Har du kjørt kalibreringstestene som fulgte med på cd'n? Men elelrs merker du noe typisk etterlep da? Ser du noen farge striper eller får du vondt i hodet og blir kvalm etter en stund? Jeg er i hvertfall godt fornøyd så langt :yes:

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

Du kan gjøre en del instillinger der hvis du har analogt signal. Kjører du dvi kan du bare sjekke at alt er ok. Ja, det at det er så skarpt gjør at jeg tror jeg merker bedre hakk og dårlige ting som jeg ellers ikke ville lagt merke til.

I Counterstrike hender det at det at når jeg står stille kommer det rare skygger på veggene akkurat som om en bil skulle kjørt forbi i mørket...(vanskelig å forklare). Det er ikke stygt eller irriterende men litt rart, har bare ikke sett det før. Skarpheten merkes også når jeg skal skyte på folk som camper i mørkehjørner eller sitter bak kasser så bare hodet stikker opp...gleder meg til BF2 :D

Er som sagt fornøyd så langt, men har noen dager å bytte den på dersom jeg finner noe snusk, så bare meld fra hvis du finner noe flere buggs!

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...