M-J Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 kjapt spørsmål til alle dere kloke. hvordan finner jeg arealet av den lille trekanten? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Tips: husk formelen for å rekne arealet av ein trekant. Det er nesten same formel som å rekne arealet av firkant berre ein deler på 2 til slutt. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 joa veit det men hva er grunnlinja? eller høyden her? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Arealet her er: 1,5m * 2,96 m / 2 = 2,22m2 du tar først arealet av hele firkanten jeg har tegnet med rødt, deler den på to, så har du trekanten... (forsåvidt er proposjonene din på tegningen helt på trynet, hvis dette er en oppgave som skal leveres, burde du lage den siden som er 2,96m ca dobbelt så lang som den som er 1,5m...) Endret 6. juni 2005 av jalejale Lenke til kommentar
M-J Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 nesten flaut at jeg ikke så at det var sånn måla var feil skriv på skal være 1,94 og ikke 2,96. veit ikke helt hvor jeg fikk 2,96 fra jeg . men takk skal du ha! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 joa veit det men hva er grunnlinja? eller høyden her? Det har ingen ting aa si, saa lenge du bruker sidene som lager 90 graders vinkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå