Joasgull Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Hallo, er ny her... Lurte på om kunne få noen tips til kjøp av stasjonær pc, helst litt godt under 10 000 Her er mine prioriteringer: 1. Tv-kort, føler at jeg trenger et tv-kort som gjør at jeg kan koble pcen til kabel eller parabol og få alle kanalene på datan med opptaksmuligheter og mulighet til å brenne over til dvd. Vet ikke så mye innenfor dette feltet så bare si ifra viss du vet om noen bra muligheter. (fins det tv kort som fungere like bra som en vanlig dvd opptaker?) 2. Lyd! Jeg vil koble datan til et lydanlegg (cerwin vega/nad) som er veldig bra. Vil derfor invistere i et ganske bra lydkort i datan for å få brukbar lyd. 3. Bilde. Vil sleppe kjøp av dvd spiller/opptaker og velger å bruke pcen som avspiller av film også, må derfor har mulighet til å koble pcen til tv eller prosjektor. Billedkvaliteten er vel også ganske viktig. 4. Videoredigering. Kommer nok til å brukes litt til videoredigering. 5. Spill, må klare de fleste nye spilla, selv om det er langt fra det viktigste. Har fått tips om dette oppsettet: Western Digital Caviar 200GB Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939 DVD recorder ND-3520A Chieftec BX-03 Medium Tower Sort winMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Asus EN6600GT GeForce 6600GT 128MB AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket. Viss noen har noen innvendinger på det så er det bare å skrike ut;). Har fortsatt ikke tatt stilling til lydkort og tv-kort så det er vel der jeg trenger mest hjelp. Trenger ikke skjerm, tastatur eller mus På forhånd takk! Endret 7. juni 2005 av Joasgull Lenke til kommentar
Joasgull Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Syns det er fint om jeg snart kan få noen svar på spørsmålet mitt=), så jeg skriver denne meldingen får å få siden øverst på listen Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) 1 TV-kort har jeg ikke greie på. Aldri hatt det, og lest omtrent ingenting om det. Eneste jeg kan foreslå er å lese omtaler, så finner du nok fort ett som tilfredsstiller de krav du har. 2 Kjøp ihvertfall ikke et Creative-kort Har du S/PDIF inn på forsterkern? Isåfall så bruk det. Dette er et helt ok kort, og ikke så dyrt. 3 Når det gjelder skjermkort er det mye å velge imellom. Vil du ha et skjermkort som er rått for spilling så er du fort oppe i 3000 kroner og oppover. Vil du bare ha et som har bra bildekvalitet og ikke spesielt bra egenskaper i spill kommer du unna med en del mindre. Men kjøp et kort som har DVI-ut, hvis du har DVI-inn på prosjektorn eller TV'n din da. 4 Driver selv med videoredigering, og en ting som er viktig er cache, og Intel-CPUs har mest av det. Jeg anbefaler alltid alle som skal drive med videoredigering å gå for et Intel-system. 5 Se punkt 3. Endret 10. juni 2005 av BTK Lenke til kommentar
Joasgull Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 takker for svar Lenke til kommentar
kim1988 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 tv kort: kjøp deg pinnacle pc-tv stereo, hadde det kortet en liten tid å steike for noen muligheter, det har alle spesifikasjoner du trenger å det koster 500-600 kr på elkjøp! Det kortet er kjempebra selv om jeg hadde litt problemer med drivere men det finner du nok av på nettet,!!! Lenke til kommentar
Joasgull Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Er enig i at pinnacle er et godt tv-kort. Problemet er bare at jeg er ganske engasjert og krever ganske mye innenfor lyd-delen av filmer og vil helst få tatt opp filmer med surround lyd (det vises tross alt en del filmer o.l. med surround lyd nå for tiden). Dette mangler pinnacle tv-kortet såvidt jeg vet. Men uansett takk for svar Lenke til kommentar
kim1988 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 kan hende det, Jeg brukte det ikje til så krevende handlinger men billig er det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå