Gå til innhold

erfaringer med CASIO EXILIMEXZ750 ?

Anbefalte innlegg

hei,

jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg et nytt digitalt kompaktkamera da det gamle ble liggende igjen i ei snøfonne i vinter.

Så, jeg lurer på om det er noen med gode eller dårlige erfaringer med Casio ExilimeXZ750?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg drev lenge og vurderte frem og tilbkae hvilket kompaktkamera jeg skulle kjøpe. Jeg prøvde Casio ex750 en kveld, og det overbeviste meg ikke. Det var vanskelig i det hele tatt å få skarpe innebilder. Blitsen virket og ganske svak. Det har veldig mange forholodsinnstilte modus, men det virket ganske usakelig etter min smak. Men kamraet har veldig mange manuelle innstillinger, noe som de ferreste kompaktkamra har, og det er jo veldig lite og lett.

Selv valgte jeg å kjøpe Fujifilm Finepix F10. Dette kamraet har ikke noe særlig med manuelle innstillinger, men jeg trives veldig godt med dette kamraet!

Lenke til kommentar

Akam.dk har testet kameraet, regner med det blir oversatt til norsk ganske snart.

Har selv tenkt å kjøpe dette kameraet, valget har stått mellom Casio Z750, Canon Ixus 700 og Sony P200.

Hovedgrunnen til jeg har tenkt å kjøpe det er et hav av manuelle instillinger, noe jeg savner på min gamle Ixus 400, samt MPEG4 komprimering som gjør at jeg får plass til 3-4 ganger mer video på minekortet enn med Canon og Sony.

Grunnen til jeg ikke har kjøpt det enda, er at enkelte har fått problemer med linsen på det, men dette er sikkert ikke mange i forhold til hvor mange som har kjøpt det. Vidvinkel er ganske svak, men det er det også på de andre kameraene. Blitsen er som sagt svak, men det er en Flash assist funksjon i kameraet som hjelper ganske mye på det problemet. Du kan se eksempler av det her.

Ellers så er bildekvaliteten kanskje et lite hakk bedre på Canon, men med 7 megapixler så har du så mye å ta av at du skal printe ut stort for å kunne se noe forskjell.

Lenke til kommentar
Ellers så er bildekvaliteten kanskje et lite hakk bedre på Canon, men med 7 megapixler så har du så mye å ta av at du skal printe ut stort for å kunne se noe forskjell.

Nåja, hvis optikk, bildebrikke eller signalbehandling er dårlig, så ser man forskjell selv i 10x15, samme hvor mange megapixler du har. Mange megapixler oppveier ikke for andre ulemper.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i, men jeg sa at bildekvaliteten var et lite hakk bedre på Canon, og for å se det må du studere bildene nøye på full størrelse på skjermen, på noen områder er Casio bedre enn Canon igjen, blant annet skarphet ut til kanten på bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...