Gå til innhold

K750i og websurfing over USB kabel.

Anbefalte innlegg

Hei er det noe som har K750i og vet om det er mulig å surfe på nettet via USB kabelen. Altså ikke bruke GPRS men LAN tilkoblet PC'en USB kabelen er koblet til ? Dette ikke fordi jeg tror det er en mye bedre opplevelse enn å bruke en ordentlig mus og en 21'' skjerm, men fordi jeg gjerne skulle testet sider via en mobil nettleser. Det jeg mener er at jeg driver litt med web-utvikling og webside design og kunne tenkt meg å finne ut om sidene jeg lager er i det hele tatt brukandes via mobiltelefon ? Og da gjerne uten at det koster meg skjorta å drive å teste siden, og USB er jo raskere enn GPRS som er kjekt :)

Evt noen som har noen andre ideer på hvordan jeg skal få mobilsurfet uten at det koster meg noe i løpende tellerskritt ? Har for øyeblikket bare T630 men "bytter" nok rimelig snart til K750i.

Cobos

EDIT: Heisan leif hvordan har du det idag.

Endret av Cobos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evt noen som har noen andre ideer på hvordan jeg skal få mobilsurfet uten at det koster meg noe i løpende tellerskritt ? Har for øyeblikket bare T630 men "bytter" nok rimelig snart til K750i.

En betaler ikke tellerskritt når en surfer på nettet med mobilen. Betaler da kun for hvor mye en bruker/laster ned. Telenor har nå en kampanje der en får surfet ubegrenset for 1,50 kr dagen.

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hvor godt det er tilpasset, men hvis du bruker opera, kan du sette den til å vise websidene tilpasset små enheter. Shift + F11.

Da får du sett hvordan websiden vil se ut på en mobiltelefon, eller iallefall en pda.

Lenke til kommentar

En betaler ikke tellerskritt når en surfer på nettet med mobilen. Betaler da kun for hvor mye en bruker/laster ned. Telenor har nå en kampanje der en får surfet ubegrenset for 1,50 kr dagen.

Rettere sagt, når du kobler til via GPRS betaler du kun for det du laster opp/ned. Hvis du velger å bruke vanlig CSD/HSCSD vil du betale henholdsvis enkel og dobbel minuttpris for å være koblet til. Skal du laste ned relativt store filer eller websider så er nok CSD/HSCSD å foretrekke. Om du bare skal være online på msn holder GPRS fint.

Lenke til kommentar

Jeg innser jeg skulle ikke satt tellerskritt, det jeg naturligvis mente var uten at det koster meg penger uavhengig om det er per MB eller tellerskritt eller hva det er. Driver du med webdesign kan man teste siden i en browser helt gratis og man gjør jo gjerne det hvert 5min og derfor er det ugunstig hvis det skulle koste meg noen kroner hver gang.

Prebenaa: Hmm får prøve det, men det blir ikke helt det samme siden jeg tipper CSS støtten i Opera for PC i liten-skjerms modus er mye bedre enn i faktisk Opera for mobiltlf. Eller innebygget browser i mobiltlf.

Men det er altså ingen som har en K750i som faktisk HAR prøvd dette ? Skulle jo tro dette ville vært interresant for nedlasting av sånt som store javaspill/aplikasjoner og annet du vil laste ned som er relativt stort..

Cobos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...