Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen finner problemet, trenger virkelig hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca 2måneder siden kjøpte jeg meg deler til en pc jeg senere selv satt sammen. Disse delene kjøpte jeg;

hk: DFI nForce 4 Ultra-D

Ram: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz OEM

Harddisk: Hitachi Deskstar 7K250 250GB S-ATA

CPU-kjøler: Thermalright XP-120 CPU-Kjøler (m. 120mm SilentX vifte)

PSU: Tagan Black 480W Strømforsyning

Skjermkort: Club3d X800XL

Kabinett: Lian Li 6070B sort

DVD-brenner

Diskettstasjon

Trådløst nettverkskort

Xerox 19" LCD 8ms

PC-en ble fin den, hadde noen små problemer med å få inn windows av diverse grunner, men etter hvert gikk alt som det skulle.

Så begynte problemene, når maskinen var på vei inn i windows ved oppstart kom det en blå feilmelding. Altså før jeg kommer inn i windows. Feilmeldingen dukker opp og pc-en restarter på blunken. Hm, tenker jeg og forstår lite av hva feilen kan være. Windows starter normalt etter restarten og jeg kan bruke pc-en som vanlig igjen.

Slik var der noen uker før det nå i senere tid dukket opp feilmeldinger ganske ofte. Da jeg for noen dager siden gikk inn på pcen oppdaget jeg til min fortvilelse at alt på maskinen var borte bortsett fra "DISK C:\" heldigvis hadde jeg det meste på min eksterne harddisk så det var ingen veldig stor katastrofe. Jeg kunne ikke forstå hvorden dette hadde skjedd, og ringte straks til diverse bekjente som jobber med data. De kunne heller ikke fortelle meg hva som kunne være feilen.

Jeg kom plutselig på at det kunne ha noe med at jeg ikke hadde oppdatert mitt Panda antivirusprogram på ett par dager. Mulig at det var dette som forårsaket nettopp det. Jeg vet fortsatt ikke.

Jeg bestemte meg for å gå inn i og reinstallere windows. Dette gikk smertefritt, jeg slettet den gjenværende partisjonen (C:\) og installerte windows. Da jeg hadde gått igjennom installasjonsprosedyren og maskinen restartet for å starte windows på riktig måte kommer en feilmelding opp på skjermen foran meg. Den lyder slik; " Bad system config". Å Nei, tenkte jeg og prøvde å restarte maskinen for å se. Det samme skjedde igjen, og igjen.

Jeg forstod at noe var alvorlig feil, og dro ned til en sentral databutikk (Datatjenesten) og spurte om hjelp.

I dag fikk jeg telefon fra dem og de hadde sjekket massa og rebootet ca 50ganger og han sa at han fikk opp feilmeldinger på ca 10 av gangene. Feilmeldingene var generelle fortalte han meg, og de hadde scannet både ram og harddisk og kunne ikke finne noe feil på det. De var ikke kjente med hovedkortet, og derfor var det vanskelig å si noe sikkert om det, men de antok at det var hovedkortet det var noe feil med.

Jeg er ganske fortvilet her nå, og vet ikke helt hva jeg skal finne på, hvis noen her har noen som helst tanke på hva som kan være feil hadde jeg satt kjempestor pris på hjelp.

Håper noen kan hjelpe meg i denne krisen!

Tusen takk for alle svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som en feil mellom hovedkort og rambrikker.

Akkuratt dette var konklusjonen til Datatjenesten også. De har prøvd andre rambrikker i systemet, og feilen kom da også.

Det siste de sa var at det helt sannsynlig var hovedkortet det var noe feil med. Er du enig i dette?

Hva mener du jeg bør gjøre for å ordne dette? Kjøpe nytt hk? nye rambrikker? ingen av delene?

trenger veldig hjelp!

takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Kanskje du kan prøve å poste i denne tråden ?

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...l=den+store+dfi

Der er det mange med svært god kjennskap til dette hoved kortet.

Forøvrig ville jeg lest allt jeg kunne komme over om dette hovedkortet. Det er jo en uendelig mengde innstillinger etc. som du kan endre på.

Se også i dette forumet : http://www.dfi-street.com/forum/

Det finnes det en hel haug med info.

Hva med strømforsyning er den OK? Sjekke CPU kjøling er OK, pasta etc.

Har du nyeste BIOS ?

Lykke til :thumbup:

Endret av cjordan61
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...