Gå til innhold

Noen som vet om noen kule FUNK-band?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen kule funk band egentlig? dette er jo en vanvittig kul sjanger, og da tenker jeg på gitarbasert funk med wah wah, bass-slapp også lignende ikke slike pop funkere.

Men med noen faktorer av de ingrediensene jeg nettoppp nevnte(åh gud for en kronglette setning)

Edit: Leif i tittelen :no:

Endret av kristoffer1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som i 70-tallets glade dager?

Da har jeg en rekke hits! Last** ned soundtracks fra filer som f. eks. Starsky&Hutch (ny ver.), Anchorman osv...

Kongesjanger!

edit: ** Jeg mener, kjøp fra butikken!

edit2: Drit i det over, de er så rike fra før av...

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar

Interstate '76 soundtracket! :D

En fyr i klassen min spiller i et funkband som heter TV Experience. De er ganske kule, varmet opp for Silver når de var konsert her i nærheten... :)

Norske D'Sound er også vært å sjekke ut. Litt "poppa" form for funk, men funker ganske bra.

Kan ikke så mye om funk selv egentlig, hvis du liker det litt mer rockete så kan du jo sjekke ut litt funkaktig metal? :)

Rage Against The Machine

Faith No More

Red Hot Chilli Peppers

Primus

311

Skindred

Cheesy

Vil selv påstå at du vil finne litt funk i det nye System of a Down albumet, men det er muligens bare fanboyen i meg som snakker. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Som i 70-tallets glade dager?

Da har jeg en rekke hits! Last** ned soundtracks fra filer som f. eks. Starsky&Hutch (ny ver.), Anchorman osv...

Kongesjanger!

edit: ** Jeg mener, kjøp fra butikken!

edit2: Drit i det over, de er så rike fra før av...

ja her ja, dette var akkurat slik sang type jeg mente :thumbup:

har du noe mer å fåreslå eller?

Trenger litt variasjon i metalsamlingen min:P

Lenke til kommentar
har du noe mer å fåreslå eller?

Trenger litt variasjon i metalsamlingen min:P

Jeg ville kanskje prøvd å variere med litt ny metallmusikk. 70-tallet kan man gå rimelig lei, relativt raskt.

Hvis du insisterer, så er Disco stikkordet du er ute etter. Et søk etter "Absolute Disco Classics" vil gi deg noen hint om hva du skal ha. Gøy festmusikk, bil/båtmusikk.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jo.

Red Hot Chili Peppers are a Californian rock band who have combined aspects of funk and hip-hop with rock and roll, pioneering funk metal. The band started in 1983.
Funk metal is a type of music that incorporates hard-driving heavy metal guitar riffs and the pounding bass rhythms characteristic of funk. The style emerged from Los Angeles in the mid-1980s, pioneered by the Red Hot Chili Peppers. The number of performers multiplied in the later part of the decade as the sound reached its commercial peak with bands like Fishbone.

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Hot_Chilli_Peppers

http://en.wikipedia.org/wiki/Funk_metal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...