kristoffer1989 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Noen som vet om noen kule funk band egentlig? dette er jo en vanvittig kul sjanger, og da tenker jeg på gitarbasert funk med wah wah, bass-slapp også lignende ikke slike pop funkere. Men med noen faktorer av de ingrediensene jeg nettoppp nevnte(åh gud for en kronglette setning) Edit: Leif i tittelen Endret 6. juni 2005 av kristoffer1989 Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Joe Satriani Rammstein (gamle låter (litt)) (Feil?) Er ikke så inn i funk! Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Joe SatrianiRammstein (gamle låter (litt)) (Feil?) Er ikke så inn i funk! jeg har faktisk en funkete låt av satriani - Strange, men jeg tenker litt mer sånn, wah wah gitar, funky bass slapping og slikt... Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Som i 70-tallets glade dager? Da har jeg en rekke hits! Last** ned soundtracks fra filer som f. eks. Starsky&Hutch (ny ver.), Anchorman osv... Kongesjanger! edit: ** Jeg mener, kjøp fra butikken! edit2: Drit i det over, de er så rike fra før av... Endret 6. juni 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Interstate '76 soundtracket! En fyr i klassen min spiller i et funkband som heter TV Experience. De er ganske kule, varmet opp for Silver når de var konsert her i nærheten... Norske D'Sound er også vært å sjekke ut. Litt "poppa" form for funk, men funker ganske bra. Kan ikke så mye om funk selv egentlig, hvis du liker det litt mer rockete så kan du jo sjekke ut litt funkaktig metal? Rage Against The Machine Faith No More Red Hot Chilli Peppers Primus 311 Skindred Cheesy Vil selv påstå at du vil finne litt funk i det nye System of a Down albumet, men det er muligens bare fanboyen i meg som snakker. Endret 6. juni 2005 av TLZ Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Som i 70-tallets glade dager? Da har jeg en rekke hits! Last** ned soundtracks fra filer som f. eks. Starsky&Hutch (ny ver.), Anchorman osv... Kongesjanger! edit: ** Jeg mener, kjøp fra butikken! edit2: Drit i det over, de er så rike fra før av... ja her ja, dette var akkurat slik sang type jeg mente har du noe mer å fåreslå eller? Trenger litt variasjon i metalsamlingen min:P Lenke til kommentar
TMH Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg tok en titt på www.uhort.no her forleden, på funk-avdelingen. Det var det mye bra, faktisk. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Joe SatrianiRammstein (gamle låter (litt)) Lenke til kommentar
TMH Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Joe Satriani spiller vel ikke så mye funk at det gjør noe? Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Sjekk ut Sugarman3, utrolig fett funkband fra England! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jamiroquai Jeg er ikke sikker på om det blir regnet som funk, men det låter iaf funky. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 har du noe mer å fåreslå eller? Trenger litt variasjon i metalsamlingen min:P Jeg ville kanskje prøvd å variere med litt ny metallmusikk. 70-tallet kan man gå rimelig lei, relativt raskt. Hvis du insisterer, så er Disco stikkordet du er ute etter. Et søk etter "Absolute Disco Classics" vil gi deg noen hint om hva du skal ha. Gøy festmusikk, bil/båtmusikk. Lykke til. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 God funk: Earth Wind & Fire Mezzoforte + Jamiroquai, som noen nevnte. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Næhei! Styr unna. Verre masseprodusert crap kan du leite lenge etter. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kan ikke så mye om funk selv egentlig, hvis du liker det litt mer rockete så kan du jo sjekke ut litt funkaktig metal? Red Hot Chilli Peppers eeehhh... nå har jeg hørt det også... Red hot chilli peppers... metal? rhcp er virklig ikke metal! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jo. Red Hot Chili Peppers are a Californian rock band who have combined aspects of funk and hip-hop with rock and roll, pioneering funk metal. The band started in 1983. Funk metal is a type of music that incorporates hard-driving heavy metal guitar riffs and the pounding bass rhythms characteristic of funk. The style emerged from Los Angeles in the mid-1980s, pioneered by the Red Hot Chili Peppers. The number of performers multiplied in the later part of the decade as the sound reached its commercial peak with bands like Fishbone. http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Hot_Chilli_Peppers http://en.wikipedia.org/wiki/Funk_metal Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 fra wikipedia ja. sjekk hvilke kilder wikipedia har igjen du Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Red hot chili peppers spiller vel funk-punk Sier de selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå