Gå til innhold

Aldersgrense På Visa Kort

MKej

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dere litt trege? Man kan ikke handle på nettet med norske Visa Elektron-kort fordi du vet ikke kortnummeret ditt. På for eksempel engelske Visa Elektron-kort står kortnummeret skrevet på kortet, og man kan dermed bruke de på for eksempel www.play.com. Er det så vanskelig å forstå?

Den eneste måten man eventuelt kan bruke norsk Visa Elektron-kort på internett er hvis du finner kortnummeret på kvitteringen din, får det oppgitt av banken, eller noe lignende. Jeg kjenner en som fant kortnummeret sitt på denne måten, men han klarte likevel ikke å bruke dette på play.com

Lenke til kommentar
Den eneste måten man eventuelt kan bruke norsk Visa Elektron-kort på internett er hvis du finner kortnummeret på kvitteringen din, får det oppgitt av banken, eller noe lignende. Jeg kjenner en som fant kortnummeret sitt på denne måten, men han klarte likevel ikke å bruke dette på play.com

Jeg fant som nevnt tidligere kortnummeret ved hjelp av programmer som genererte kortnummer, og det fungerte fint.

Lenke til kommentar

Kan du forklare hvordan du gjorde det? En annen ting jeg ikke forstår, hvordan skal play.com skjønne Visa identiteten med et generert kortnummer? Da kan de jo ikke trekke fra kontoen, ettersom jeg har forstått det. Eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar

Nå er det såpass lenge siden at jeg ikke husker det i detalj, men koden frempå kortet består av :

- Bank ID

- Kontonummer

- Kort type (visa/mastercard/..)

Disse tre opplysningene ble altså generert en kort-kode av. Dvs, programmet laget ca 10 koder, men ved hjelp av et annet program kunne jeg finne ut hvilken av de som var gyldige, og finne ut hvilke "utløpsdato" som var korrekt.

Men på de fleste nettsteder må du i dag også taste inn "verification code" som består av 3 siffer. Den trengte vi ikke før.

Jeg vet ikke helt hvordan de kan trekke penger, men det går jo tydeligvis. Jeg bestilte en DVD på en norsk nettbutikk og brukte det genererte kortnummeret. På kontoen ble det trukket penger, og DVD'en kom etter noen dager. :)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...