MKej Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvor gammel må man være før og få visa kort? Må man ha underskrift til foreldrene Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Tror man må være 18, men vet om folk under 18 som har anskaffet seg Visa. Ikke vet jeg hvordan. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg tror ikke det egentlig er noen aldersgrense, men jeg tror ikke bankene gir kredittkort til mindreårige uten videre, i allefall ikke uten at en person kan stå som verge. Men jeg kjenner én på 17år som fikk VISA etter mye om og men, hun fikk det fordi hun skulle til Japan på skole og trengte derfor ekte Visa. Hun hadde falks og hadde god bakgrunn og kontakter i banken. Du kan jo bare ta kontakt med banken(e) og se om noen vil gi deg kredittkort, det blir vel nesten det samme som å spørre om lån, men hvis det er en grunn til at du må ha det, så får du det sikkert til slutt... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Nr1: Hvis mann er under 18, så er den eneste måten å få tak i Visa på, å kjenne noen, eller ha utrolig god grunn til å ha det, evt ha en delt konto med foreldre el.. Nr2: Mange av de som er under 18 som skryter av at de har Visa, har i realiteten Visa Electron (noe som folk kan få fra de er 13(?)) Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Fikk ekte VISA da jeg var 15 år. Grunnen var at jeg skulle til Danmark på klassetur. Hvis jeg husker rett så trengte jeg bare ha foreldrene sin underskrift eller noe sånt, men det er da 5år siden så det kan godt være at reglene er forandret Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Nr2: Mange av de som er under 18 som skryter av at de har Visa, har i realiteten Visa Electron (noe som folk kan få fra de er 13(?)) Kan noen (du?) forklare meg hva Visa Electron egentlig kan brukes til ? Kan vel ikke brukes for å handle på nettet regner jeg med (for å unngå fraktkostnader) ? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kan noen (du?) forklare meg hva Visa Electron egentlig kan brukes til ? Kan vel ikke brukes for å handle på nettet regner jeg med (for å unngå fraktkostnader) ? Hvis jeg har forstått det rett så er det bank accept som er vanlig i Norge(eller noe i den duren) Det er det som egentlig er et bankkort som er gyldig i norske minibanker men ikke stort lengre enn til norges grenser. Visa electron kan brukes globalt hvor enn de tar i mot Visa med kontakt til Visa sentralen (dvs. som oftest via minibank, eller en bank som er koblet opp mot Visa sitt nettverk) Forskjellen på Visa og Visa electron er at electron ikke er et kredittkort og kan derfor ikke overtrekkes. Derfor trenger du "bekreftelse" fra Visa at du faktisk har penger på kortet hver gang du skal bruke det... Litt dårlig forklart, men Electron kan bare brukes elektrionisk og kan ikke overtrekkes. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Nr2: Mange av de som er under 18 som skryter av at de har Visa, har i realiteten Visa Electron (noe som folk kan få fra de er 13(?)) Kan noen (du?) forklare meg hva Visa Electron egentlig kan brukes til ? Kan vel ikke brukes for å handle på nettet regner jeg med (for å unngå fraktkostnader) ? kan ikke brukes på nett,du får ikke brukt det på de fleste utesteder,men du får brukt det i butikker,kiosker osv... Lenke til kommentar
jonsen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg er 17 år og har skikkelig Visakort med kortnummer, jeg har hatt det siden jeg var 16 år . Foreldrene dine bør helst være kjente i banken, i tillegg er det noen er det noen formelle krav du må oppfylle: 15 000 på bok i banken eller 150 000 i årlig skattbar inntekt. Visa Electron er også kjent som liksom-Visa. Masse begrensninger på beløp og bruk. Jeg kan anbefale deg at du får deg ordentlig Visa. Grunnen til at jeg fikk meg Visa var at Visa Electron-kortet ikke ble akseptert i en klesbutikk i London. Jeg kom tilbake med pappa neste dag og betalte genseren, men likevel var det en tanke flaut. Visakortet mitt kan dessuten brukes i taxier, på toget, i fly og overalt i utlandet. Her er tråden jeg spurte om råd i før jeg fikk meg Visakort: her Edit: Dette er i DnB NOR, i tilfelle noen har interesse av å prøve å få til det samme Endret 6. juni 2005 av jonsen Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Visa Electron kan ikke brukes til å handle på Internett, fordi enkelte av opplysningene man trenger for å handle der, har den ikke. Man kan ta ut penger og man kan handle i butikk med Visa Electron. Endret 6. juni 2005 av Ole Johan Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ok, takk for at dere forklarte. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har ekte visa OGSÅ. Men på et eget kort, ikke på bankkortet. DnB fikset det uten spørsmål. Bare ti tusen i kreditt, og så trekkes det en gang i måneden fra brukskontoen. Fungerer helt fint. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Sikker på at du har et vanlig Visakort Joachim? Disse er i utgangspunktet ikke kredittkort. Dersom dine foreldre har en normalt sunn og ryddig økonomi (nei, for de som nå er på nippet til å anklage meg for å være 'bortskjemt drittsekk av en pappagutt uten kontakt med virkeligheten,' en trenger ikke være barn av multimillionærer for å høre til i denne gruppen), og er villig til å garantere for deg, burde det ikke by på noen store problemer å få Visakort. Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg er 16 og har ordentlig visa (kan brukes i utlandet osv). Er ganske sikker på at det står i min fars navn men kontoen som pengene trekkes fra står under mitt. Er vel bare å ringe banken din og sjekke. Nordea har i alle fall et sånn tilbud Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Nei, ikke vanlig i norsk forstand, der det vanlige er at visa er debitcards som går rett på konto. Jeg har det som et kredittkort - noe DnB tilbyr - stort sett med MasterCard, men i visse tilfeller, Visa. Alle Amex Gold og Platinium-kunder fikk tilbud for litt siden om DnB's Visa-creditcard - det er DNB Kortservice som er ansvarlig for Amex i Norge. Det hele startet med at jeg fikk et Amex-kort hvor pappa var juridisk kontakt og betalingsansvarlig. Dette hadde fri kreditt, eller tilnærmet fri, var et corporate-card som kunne benyttes inntil selskapets årsomsetning, for meg var dette i underkant av førti mill. Altså tilnærmet ubegrenset. Pappa var ikke helt klar over hva han hadde sagt ja til, og klippet dette kortet i to. Kompromisset ble Visa-kredittkort med ti tusen i kreditt, noe som skal holde for å få meg ut av "kriser". Har også concierge-nummer jeg kan ringe på det, "DnB Saga Concierge" eller noe. Pappa er sikkert juridisk kontakt og sånn, men dette ordnet vi samtidig med at vi gikk gjennom alle kundeforhold vi har til DnB og andre banker, og pappa hadde neppe helt oversikt over hva han skrev under på. Dessuten, pappa vil ikke ha DnB Nor som sin personbank - så DNB NOR forsøker å være attraktive. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg kjenner flere som har hatt VISA siden de var 16 år. Det variérer fra bank til bank hvor høy aldersgrensen er. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg fikk da jeg var fjorten. Pointet er at du ikke kan ta opp gjeld før du er atten. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Visa Electron kan ikke brukes til å handle på Internett, fordi enkelte av opplysningene man trenger for å handle der, har den ikke. Jeg klarte ved hjelp av programmer jeg fant på internett å generere kortnummer og utløpsdato til mitt VISA Electron-kort, slik at jeg kunne bestille på internett. Testet dette ved å bestille en DVD-film, og det fungerte som bare det Dette er mange år siden, så det er ikke sikkert det fungerer fremdeles. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Visa Electron kan ikke brukes til å handle på Internett, fordi enkelte av opplysningene man trenger for å handle der, har den ikke. Jeg klarte ved hjelp av programmer jeg fant på internett å generere kortnummer og utløpsdato til mitt VISA Electron-kort, slik at jeg kunne bestille på internett. Testet dette ved å bestille en DVD-film, og det fungerte som bare det Dette er mange år siden, så det er ikke sikkert det fungerer fremdeles. Er mange nettbutikker som nå godtar Visa Electron da. Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Visa Electron kan ikke brukes til å handle på Internett, fordi enkelte av opplysningene man trenger for å handle der, har den ikke. Jeg klarte ved hjelp av programmer jeg fant på internett å generere kortnummer og utløpsdato til mitt VISA Electron-kort, slik at jeg kunne bestille på internett. Testet dette ved å bestille en DVD-film, og det fungerte som bare det Dette er mange år siden, så det er ikke sikkert det fungerer fremdeles. Er mange nettbutikker som nå godtar Visa Electron da. Du kan IKKJE handle på nettet med visa elekrton.!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå