aaabbb666 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei! Har vurdert å installere ClarkConnect på servern min, som for øyeblikket har windows 2000 server. Serveren skal stå hos en kompis, pga. han har bedre linje enn meg. Serveren skal kjøre dc hub, som jeg og vennene min kan være på. I tillegg må jeg ha et program som hjelper meg å styre serveren hjemmefra, slik at jeg kan endre instillinger, ordne brukerkontoer o.l. Så vil jeg også bruke serveren som en slags ftp bare for meg, slik at jeg kan laste opp og laste ned filer nårtid jeg vil. Hvilke programmer mener dere at jeg skal bruke? Mvh Mads! Lenke til kommentar
nercix Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Skal du inntallere ClarkConnect så har denne Webmin, Ftp og Apache + en del andre server ting. Serveren din må nok kjøre Verlihub, Mysql + evt ett VNC program... Verlihubs database kan du "fjernstyre" med hjelp av ett php program (mysql databasen).... Lenke til kommentar
aaabbb666 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Jaok. Da gjør jeg det. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 skaper litt forvirring nå men, Freebsd eller slackware kan du jo titte på, webmin er som nevnt veldig kjekt for nybegynnere, men på en server er det tull med skrivebord etc så da burde du konfigurere over ssh i komandolinje (putty). En annen ting er phpmyadmin hvis du skal styre med mysql (er en del programmer også på mysql sine sider) bsd og linux, men jeg vil nok anbefale deg å titte på freebsd og slackware ved siden av clarkconnect. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 http://forum.verlihub.net/viewtopic.php?t=52 <<< verliadmin for å forandre i databasen til verlihub... phpmyadmin kan være sjekk å ha i tillegg, som nevnt tidlegere. Andre distorer kan du likevel tenke litt på, Gentoo, Debian, Slackware osb. Viss du vil kontrollere maskinen utover det webmin og verliadmin kan, kan det være kjekt å installere en VNC server Vidar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå