Lurifaksen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Kan ikke helt forstå hva som er morsomt her... Læreren har skrevet en ekstremt kjapp og upresis fasit. Det er jo ikke feil og "latterlig" av den grunn. Det er heller "dumt" av en lærer å bruke så lite tid på det, dersom dette faktisk skulle brukes som en del av undervisningen. Endret 7. juni 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 av en eller annen grunn tror utrolig mange voksne at selve PC'n heter harddisk. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Læreren har skrevet en ekstremt kjapp og upresis fasit. Det er jo ikke feil av den grunn. Det bør jo da stilles litt større krav til en lærer. De svarene i "fasiten" ser ut som noe som er kludret sammen av en elev med hastverk. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Haha, morsom lesning altså. Våre IT-ansvarlige på skolen er nok ikke stort mye bedre, så tror nok at flere av landets VGS-IT personer hadde trengt et oppdateringskurs. dont get me started. Jeg er IKT lærling på en VGS. Beklaker hvis du tok det feil opp; jeg mente det ikke på den måten. Storparten av IT-folka på skolene er helt sikkert dyktige personer som kan faget sitt. Jeg tenke da bare på den lille prosenten med personer som ikke er helt på topp hvis jeg skal si det sånn (har opplevd et par av de selv på min skole). jeg er forsåvidt enig i det du sa forige gang, men blir for dumt å dra alle under samma kam Jeg har fått oppleve at IT-"sjefer" på visse skoler i Akershus har lite forståelse og utforskningsevne for visse ting. IKT-lærere på skolen min er helt latterlige. Skjønner ikke at de får lov å jobbe som IKT-lærere. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 IT-folkene på vår skole har uheldigvis nok av kunnskaper, i alle fall en lærer som kan en del og et par lærlinger som h ar drevet med data store deler av livet. Uheldigvis fordi de da setter opp masse flotte greier så de kan overvåke oss så vi bare gjør økonomi i økonomitimene, eller ikke spiller eller laster ned greier på samtlige PC'er. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 1. Hva er eksport og import?Av tjenester og varer. ? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 av en eller annen grunn tror utrolig mange voksne at selve PC'n heter harddisk. Uff, ja. Det samme trodde en kamerat av meg for et par uker siden. Der ødela han mitt gode inntrykk av seg Men det går lenger også: Ei dame jeg kjenner satt foran PCen og snakket med noen om data. Så sa hun: "Ja, er det én ting jeg i det minste kan med data, så er det å sette i disketten. Ikke stort mer." Så satte hun disketten inn opp-ned. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Ei dame jeg kjenner satt foran PCen og snakket med noen om data. Så sa hun: "Ja, er det én ting jeg i det minste kan med data, så er det å sette i disketten. Ikke stort mer." Så satte hun disketten inn opp-ned. :!: Klassisk! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Flytter denne tråden fra OT-baren til skole. Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 fælt da så mye flytting....... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Trenger snart egen kategori :!: Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Kan det være at den siste tingen på tegningen er northbridge/southbridge? Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Kan det være at den siste tingen på tegningen er northbridge/southbridge? Tror ikke det, læreren mente at en pc ikke har hovedkort engang! Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Det er så forbanna tragisk! Gamle folk på 40+ som tror coax er en nymotens standard og ikke kan noe annet operativsystem enn Dos / 3,11. Så skal da disse gamle folkene går rundt på diverse skoler å "brilljere" med sine kunnskaper om office pakken. Jeg går selv vk1 ikt nå, og når jeg var ute i praksis hos en lokal bedrift. Så var vi mye rundt om på diverse skoler i området, og jeg ble nesten sjokkert over de såkalte systemadministratorene vi møtte på. Jeg ble nesten flau på deres vegne når de faen ikke greide å svare på enkle spørsmål. Ikke nok med det, de kan jo ingenting om ny teknologi. Sysadmin på u-skolen jeg gikk på, kjører enda coax nettverk å synes det er fantastisk. Slike folk skulle rett å slett ikke hatt lov til å undervise, eller holde på med data på "profesjonelt" plan. De kunne sikkert mye på 80 tallet, men det holder jo ikke nå. Velkommen til fremtidstoget, neste stopp: År 2005. Slike personer gjør meg sint å flau på samme tid. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 ... masse tekst ... Du er vel klar over at ute i bedrifter så er det mye gammel teknologi som fremdeles er i bruk ? Det er faktisk en meget stor prosentandel som kjører løsninger med windows 9X samt NT. Grunnen til dette er at slike investeringer koster penger, og når bedriftene investerte i den typen utstyr var det betraktelig dyrere å investere enn nå, så de betaler nok enda på de løsningene de har. Å rakke ned på en lærer / instruktør grunnet dårlig kompetanse er en ting, men å rakke ned grunnet at de ikke disponerer det siste innen utstyr er noe helt annet, og det er ikke rett mener jeg. DOS kommandoer er fremdeles i bruk dersom du bruker Microsoft's operativsystemer, og det kommer neppe til å forsvinne med det første. Den "nye" generasjonen brukere er vant til å få alt i diverse kombinasjonsbokser og grafisk grensesnitt, så da sliter de maksimalt når de må inn i ett kommandovindu for å utføre oppgaver. F.eks sjekke ip-adresse på en windows xp maskin. (og før jeg blir slaktet helt her, så vil jeg si at det selvfølgelig ikke gjelder alle, men en god del av de "nye".) Og når det gjelder de "patetiske" systemadministratorene du nevner, så kunne jeg godt tenkt meg å vite hva slags "enkle" spørsmål det er de ikke kan svare på ? Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg synes ikke den oppgaven han ga var så ille.. synes derimot fasiten burde kalles et hastverk-løsningsforslag, og ikke en direkte FASIT (som man har i matte, hvor alt annet er feil). Virker på meg som om kravene for å bli IKT lærer umulig kan være særlig høyt... Noen som har noe peil på hvor mye en vanlig IKT-lærere tjener? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Svarene i den quizen er tatt direkte ut fra boken i ØK og Info. Kjenner det igjen fra i fjor. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 wow, ser ut som til og med jeg kan bli deres nye lærer... Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Haha, morsom lesning altså. Våre IT-ansvarlige på skolen er nok ikke stort mye bedre, så tror nok at flere av landets VGS-IT personer hadde trengt et oppdateringskurs. 4303322[/snapback] Problemet med mange av IKT lærerne er at et opplæringskurs ikke vil gjøre store nytten, selv går jeg andre året på VGS, hvor jeg valgte IKT fag (ekstrem tabbe!). Læreren består av et gammelt nek i slutten av 50 årene, helt ubrukelig, klarer ikke lære fra seg en dritt, og det lille hun spyr ut er i 95% av tilfellene helt feil. - Altså, et kvinnfolk på over 50 klarer faen meg ikke å gjøre det noe bedre uansett hvor mange kurs hun tar. På denne måten blir det vanskelig å få en god karakter i faget, uansett hvor god du måtte være. Når læreren har en helt misforstått oppfatning av alt som heter data, og ikke aner hva en hd er, kommer du faen meg ikke langt. Mitt råd til dere som vurderer IKT fag i skolen, for all faens del ikke velg dette om dere ikke er helt sikre på at læreren dere ender opp med er brukbar og kvalifisert til å undervise i faget. Jobber for tiden febrilsk med å skifte fag, men det begynner å bli litt sent, og å finne noe som klaffer med resten av timeplanen er lite sansynlig. Kommer iallfall ikke til å fortsette med dritet til neste år. "faan!" edit: IKT lærere stinker generelt som bare f. De kan faen meg ingenting om data "in general", aner ikke hva et komponent er, tror at Microsoft er alt som eksisterer, og har aldri hørt ordet "operativsystem". Faen ta. Det eneste de duger til er å pugge blankt fra en eller annen forbanna lærebok om microsoft access hvor det steg for steg står. 1. trykk "fil". 2. trykk "lagre som". 3 "AARRHGH!!" Endret 22. oktober 2006 av Stian89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå