Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Latterlig Skolequiz i IKT GK

Anbefalte innlegg

Jeg synes at "Indre lager" var den beste vendingen. Hvor har vedkommende det fra?

Og hvor ble det av hovedkortet, strømforsyningen, og alle de andre greiene som jeg finner i kabinettet hver gang jeg åpner det?

"Fasit" er vel ikke riktig betegnelse på svarene i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk 4 i IKT på videregående enda jeg hadde 100% på alle testene og lå lysår foran resten av klassen. Grunn? Læreren synes jeg burde valgt et annet fag fordi jeg visste for mye :!:

Når jeg tenker på det nå så skulle jeg selvsagt ha klagd. Snakk om jantelov! Kan man egentlig straffes i norsk skole fordi man er flink? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg synes at "Indre lager" var den beste vendingen. Hvor har vedkommende det fra?

Denne hadde vi nettopp på OS-eksamen i forrige uke på UiB. Klart skille mellom indre og ytre lager. :thumbup:

Synes faget ellers var veldig fornuftig (assembly, tråder, os-design, deadlocks++), men akkurat denne biten var litt VK1-nivå ja. :!:

post-63-1118067160_thumb.jpg

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
haha

beste må jo være

2.  Hva heter enhetene utenfor datamaskinen?

Harddisk

host host eksterne hd?

vet ikke om du har fått det med deg, men de fleste harddisker er INNE i selve pc'en.

Vet at det finnes eksterne disker, men tviler på at det er det han har ment med spørsmålet

Lenke til kommentar
Haha, morsom lesning altså. Våre IT-ansvarlige på skolen er nok ikke stort mye bedre, så tror nok at flere av landets VGS-IT personer hadde trengt et oppdateringskurs.

dont get me started. Jeg er IKT lærling på en VGS.

Beklaker hvis du tok det feil opp; jeg mente det ikke på den måten. Storparten av IT-folka på skolene er helt sikkert dyktige personer som kan faget sitt. Jeg tenke da bare på den lille prosenten med personer som ikke er helt på topp hvis jeg skal si det sånn (har opplevd et par av de selv på min skole).

Lenke til kommentar
Her er tegningen av innmaten i en pc, (som han forklarte den)

:dontgetit:

Haha, den beste tegningen av en PC jeg har sett på lenge! :!:

Denne tråden bør jo flyttes til humor :p

HAHA, nesten enig der

kan en moderator flytte den til humor? :p

Lenke til kommentar

Virker som at det er en del lærere i det offentlige som har blitt kastet ut på dypt vann...

Tør jeg spørre om hvor gammel vedkommende er (læreren altså) ?

Har selv arbeidet innenfor undervisning på privat skole, og tør absolutt påstå at jeg har produsert bedre oppgaver / løsningsforslag enn dette :p

Lenke til kommentar
Virker som at det er en del lærere i det offentlige som har blitt kastet ut på dypt vann...

Tør jeg spørre om hvor gammel vedkommende er (læreren altså) ?

Har selv arbeidet innenfor undervisning på privat skole, og tør absolutt påstå at jeg har produsert bedre oppgaver / løsningsforslag enn dette :p

sånn ca mellom 40 og 50 år er han

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...