Gå til innhold

Noen som kan kjøpe for meg på e-bay?

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen venlige sjeler som kunne tenke seg å kjøpe noe for meg på e-bay? Må jo være 18år gammel, og ha kredittkort (for å bekrefte), men jeg har jo bare Visa Electron, så da kan jeg ikke bestille noe derfra, og da kan det være at det tar lang tid før prosjektet mitt kommer seg på bena igjen (link i sig.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du ikke en mor/far/bror/søster?

Jo, men broren min er 17, søsteren min bor i Stavanger, faren min er for det meste i Sverige eller Finnland (langtransportsjåfør) og moren min nekter å kjøpe pc-relaterte ting til/for meg.

Hva mener du med at det ville være etisk forsvarlig av deg Frekkas?

Noen andre som kan/vil hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Har du ikke en mor/far/bror/søster?

Jo, men broren min er 17, søsteren min bor i Stavanger, faren min er for det meste i Sverige eller Finnland (langtransportsjåfør) og moren min nekter å kjøpe pc-relaterte ting til/for meg.

Hva mener du med at det ville være etisk forsvarlig av deg Frekkas?

Noen andre som kan/vil hjelpe meg?

Hva er det du skal ha da?

Lenke til kommentar

PureTamil: Les første post, det står (indirekte thou) hva jeg vil ha: En 15" LCD skjerm, med minst 1024x768 oppløsning osv.

pertm: For å opprette konto på e-bay, så må jeg oppgi noe med kredittkortet, som jeg ikke har. Det har ikke noe med betaling å gjøre, men med bekreftelse av alder (ifølge e-bay)

Lenke til kommentar

Har kikket litt på e-bay, og har funnet meg 3 "kandidater":

Item no. 5205638595

Item no. 5205013919

Item no. 5204108175

Det ligger en hundrings og venter til den som vil gjøre dette for meg (i tillegg til betaling av skjerm og frakt) og cred i worklogen, ros i "Ros en forumbruker"-tråden, og min evige takknemlighet.

Trenger svar fort, siden skjermene går ut om kort tid. Det er ikke snakk om mer enn mellom ca. 350 til 520 kr + frakt, og jeg sender mail, adresse, fult navn, kontonummer, telefonnummer på PM

Lenke til kommentar

Obs! Ingen av de tre du linker til vil sende utenfor USA. Å by på en auksjon fra Europa når selger har sagt at han bare selger til USA er ikke populært. Da må du i tilfelle kontakte selger først og spørre om han godtar det.

Husk også på at frakten blir en god del kroner, og at du må betale 25% moms på toppen av det. Det blir litt tilsammen...

Slike tilbud kommer forøvrig hele tiden på eBay. Om du ikke slår til i dag går det flere tog.

Geir :)

Lenke til kommentar

Tror heller du bør prøve å finne en tilsvarende i Norge. Du har mange fordeler med loven i ryggen om du handler i en norsk butikk. Blir ikke mange kronene dyrere heller når du må ut med noen hundre i frakt og omtrent like mye i moms og avgifter.

Lenke til kommentar

Veldig få selgere som sender datautstyr til Europa. Har hørt at det er noen eksportregler der som er litt ugreie... Men noen er det alltids :) Når det gjelder frakt varierer dette veldig, for en skjerm vil jeg gjette på ca. 50$.

EDIT:

Etter å tittet litt på ebay er jeg overbevist om at det ikke lønner seg å bestille derifra! Og hvis målet er å ha den i prosjektorsaken din må jo denne på qxl.no være perfekt. Vil forøvrig anbefale å heller titte på bruktmarkedet eller qxl, gjør alt så mye greiere!

Endret av Hefla
Lenke til kommentar

Skal du bygge deg prosjektor eller? :hmm: Bare så det er sagt er det VELDIG få selgere i USA som selger LCD skjermer internasjonalt. Det vil dessuten ikke være gunstig med tanke på pixelfeil eller andre rent tekniske feil som måtte oppstå der sending fram og tilbake kan bli store summer. Samme gjelder ebay i .UK og .DE! Når det kommer til LCD'er er det absolutt gunstigst å kjøpe fra Norsk butikk eller nettbutikk!

Lenke til kommentar
Og hvis målet er å ha den i prosjektorsaken din må jo denne på qxl.no være perfekt.

Leste dette fra karen som selger nevnte skjerm fra qxl:

"Skjermen skal fungere, men har diagonal flimring som gjør at den ikke er brukbar som bruksskjerm". Dessuten mangler den strømforsyning... Vet ikke om en skjerm som flimrer er så bra i en prosjektor som skal bli godt over 100" :p Ideen med qxl er forøvrig et greit alternativ!

Lenke til kommentar
Og hvis målet er å ha den i prosjektorsaken din må jo denne på qxl.no være perfekt.

Leste dette fra karen som selger nevnte skjerm fra qxl:

"Skjermen skal fungere, men har diagonal flimring som gjør at den ikke er brukbar som bruksskjerm". Dessuten mangler den strømforsyning... Vet ikke om en skjerm som flimrer er så bra i en prosjektor som skal bli godt over 100" :p Ideen med qxl er forøvrig et greit alternativ!

Hehe... Tanken var god, leste bare ikke så godt igjennom :) Men stiller meg fortsatt bak forslaget om qxl.no som arena ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar, du var der og kjente meg igjen der ja hefla ;)

Har kikket på qxl, sett på den skjermen som var linket til der også, men dere har jo allerede funnet ut at den er 100% uaktuell, men jeg får vel kikke videre.

MorbidHamster: Ja, skal bygge prosjektor, men ikke på helt samme måte som på THWG, følg med, så ser dere hvordan den blir ;)

Takker for forslaget hos komplett.no, men jeg finner den ikke der. Får vel sende mail til komplett og spørre, men det får bli etter 24 (og jeg hadde håpet på en skjerm til under 1000kr)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...