creo- Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei! Pc'en min kræsjet før i dag, trengte å komme meg på nett, var derfor innom min bror sin pc og slengte inn knoppix live cd. Alt gikk greit, men når jeg skulle restarte å se at alt fungerte, oppdaget jeg til min store skrekk at når jeg kom til innloggingsdelen var hele skjermbildet snudd opp ned. Jeg har ikke passord, så jeg får ikke logget inn, har startet i sikkermodus der er skjermbildet helt fint. det jeg lurer på er om knoppix live cd'en kan ha noe å gjøre med dette? Er godt mulig han har klart det der selv, virus eller noe. Vil bare forsikre meg om at det ikke er min feil Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Sjekk innstillingene til skjermkortet. F.eks her ATI eget kontrollpanel hvor man stiller "Rotations". Lenke til kommentar
creo- Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 jepp jeg vet, men får ikke logget inn. men lurer på om det kan ha noe å si at jeg brukte knoppix live cd? høres litt merkelig ut at skjermbildet skal bli snudd opp ned av den grunn. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er vel en eller annen hurtigtast for å endre det, kan jo prøve? Husker ikke helt, men det er en kombinasjon av shift/alt/ctrl + opp/ned eller høyre/venstre...Prøv deg fram Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 på skolen kan vi snu skjembildet ved å holde inne ctrl+alt og trykke på en piltast.. prøv det Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Du har ikke tilfeldigvis et integrert "skjermkort", av typen "Intel Extreme Graphics (1 eller 2)? Jeg har det og det samme skjedde hos meg når jeg var ny innen data. I systrayen din er det kanskje et ikon som leder deg til innstillingene til grafikkortet. Du finner muligens også det samme i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå