efikkan Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har ennå ikke bestemt meg om jeg skal oppgradére. Men kommer det noe lignende for bærbare pcer? Lenke til kommentar
StigK Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Fin julegave det her da skjønner jeg. Jeg vil tippe prisen kommer til å ligge på 550-600$, omtrent det 6800u og x800xt kostet når de kom. Nå er jo x850xt pe billig i forhold til hva et x800xt pe kort kostet når de ble introdusert på markedet. Jeg tror også ati er litt beskymret for å utkonkurere sitt eget flaggskip, x850xt i tospann, men dette kortet. Det blir spennende å se når de faktisk blir tilgjengelig for folk flest. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Vet noen hva brikken vil hete? (tilsvarende f.eks. Radeon x800) Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Vet ikke om det du sa var bra... Mente du at det var bra eller ikke? :!: Joda, jeg mente at det var veldig bra, og at jeg ikke helt vet hvorfor folk bruker mer penger på skjermkort enn et X800XL. 46fps burde holde i massevis, mener nå jeg... Skal man ha mer, blir det bare penisforlenger... Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 ' date='06/06/2005 : 17:28'] Blir spennende å se om G70 bare er en én-slots løsning Det er mange nettsteder som mener at G70 for singel slot-kjøling, ja. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 :!: Joda, jeg mente at det var veldig bra, og at jeg ikke helt vet hvorfor folk bruker mer penger på skjermkort enn et X800XL. 46fps burde holde i massevis, mener nå jeg... Skal man ha mer, blir det bare penisforlenger... Det er "Ultra quality" som er penisforlenger. Hva skal man med detaljerte teksturer når alle folka og monstrene har "firkantede" hoder? 46 FPS er litt hakkete uten "motion blur" (effekten som gjør at film "flyter" bedre). Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er "Ultra quality" som er penisforlenger. Hva skal man med detaljerte teksturer når alle folka og monstrene har "firkantede" hoder? Enig i det. Jeg personlig ser ikke forskjellen i bildekvalitet (når man spiller) mellom ultra og high, så for meg er det ikke noe poeng. Poenget med innlegget mitt var at X800XL yter utrolig bra, og at jeg ikke kan se at man tjener noen ting i praksis ved å velge et dyrere kort. Ja, det er mer framtidsrettet, men de som kjøper det beste av det beste, oppgraderer jo likevel hver gang det kommer noe bedre, og da er den delen med "framtidsrettet" bortkasta. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er "Ultra quality" som er penisforlenger. Hva skal man med detaljerte teksturer når alle folka og monstrene har "firkantede" hoder? Enig i det. Jeg personlig ser ikke forskjellen i bildekvalitet (når man spiller) mellom ultra og high, så for meg er det ikke noe poeng. Poenget med innlegget mitt var at X800XL yter utrolig bra, og at jeg ikke kan se at man tjener noen ting i praksis ved å velge et dyrere kort. Ja, det er mer framtidsrettet, men de som kjøper det beste av det beste, oppgraderer jo likevel hver gang det kommer noe bedre, og da er den delen med "framtidsrettet" bortkasta. Mellomsegmentet blir jo også adskillig mer kraftig i nye genrasjoner, da får man mer juice from samme pris, og det varer lenger. AtW Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 ,06/06/2005 : 17:28] Blir spennende å se om G70 bare er en én-slots løsning Det er mange nettsteder som mener at G70 for singel slot-kjøling, ja. Ja, mener å ha lest det rundt omkring. Hvis R520 blir dobbelslots-løsning, er det garantert en fordel for nvidia hvis det stemmer at G70 blir singleslot. Nvidia fikk jo massiv slakt for sine 5900ULTRA kort som tok opp to plasser. Det er jo mer upraktisk. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 ' date='08/06/2005 : 12:47'] Nvidia fikk jo massiv slakt for sine 5900ULTRA kort som tok opp to plasser. De fikk vel ikke slakt pga. at de tok to plasser. Det var vel heller det at de hadde funnet noen slitne hårfønere som de brukte som vifter. Det er jo mange produsenter som lager kort med kjølere som tar to plasser i dag, og det er jo ikke noe ramaskrik fordet. Ja, det er mer upraktisk, men det har mange fordeler, som at støynivået kan reduseres, i tillegg til at varmen skippes rett ut av kabinettet, istedet for å ta turen innom cpu-kjøler og psu. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har ikke noe imot en stillegående dual-slot kjøleløsning som drar varmluften ut av kabinettet. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 ,08/06/2005 : 12:47] Nvidia fikk jo massiv slakt for sine 5900ULTRA kort som tok opp to plasser. De fikk vel ikke slakt pga. at de tok to plasser. Det var vel heller det at de hadde funnet noen slitne hårfønere som de brukte som vifter. Det er jo mange produsenter som lager kort med kjølere som tar to plasser i dag, og det er jo ikke noe ramaskrik fordet. Ja, det er mer upraktisk, men det har mange fordeler, som at støynivået kan reduseres, i tillegg til at varmen skippes rett ut av kabinettet, istedet for å ta turen innom cpu-kjøler og psu. Til det siste først: Det er jeg fullt klar over og svært enig i! Men jo, 5900 Ultra fikk masse kritikk pga at det tok opp to plasser. Det var 5800 som var støvsugeren, lydnivået på mitt 5900 Ultra plaget meg aldri noe spesielt. Men som du sier, det er ikke noe dramatisk å lage dualslot løsninger i dag, men det er vel fordi det har vært her en stund og folk har blitt vant til/begynt å innse evt. fordeler med det. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 ' date='09/06/2005 : 00:11'] Men jo, 5900 Ultra fikk masse kritikk pga at det tok opp to plasser. Det var 5800 som var støvsugeren, lydnivået på mitt 5900 Ultra plaget meg aldri noe spesielt. Ja, det har du vel rett i. Huska feil. Men et annet problem med de tidlige dual slot løsningene var vel at de sugde luft inn via åpningen bak, for å få kjøligst mulig luft over gpu'en. Det hjalp jo ikke akkurat på cpu-tempen... Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Mmmnei,tror nok de fleste blåste lufta ut gjennom den sloten, slik at det sikke skulle påvirke temperaturen i casen. Var vel gjerne 5800 de bomma med,som dro luft inn osv..? (correct me if I'm wrong). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå