Mapster Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har en amd Athlon 64 3000+ Socket 754 og den har en ekstremt høy temp i forhold til min amd Athlon xp2500+!! 3000+ har 57C og 2500+ har 48C... Er 58C veldig høyt eller er det standard? Kjøres med BOXED vifte. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det er en stor mulighet at den boxed viften-kjøleren ikke er satte skikkelig på. På min 3500+ så er temp på 26 på idle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Dersom det er max.load som er 57 grader.. så er det normalt for en A64 3000+ (Clawhammer?).. ihvertfall med boxed vifte... A64 blir en del varmere enn Barton? 2500+.. det gjelder også "winnie"... Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 A64 blir en del varmere enn Barton? 2500+.. det gjelder også "winnie"... Det er noe tull. Dette er min første Amd 64 cpu og jeg har aldri hatt en Cpu som har så lav Idle temp som denne Amd 64 Cpuen er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 A64 blir en del varmere enn Barton? 2500+.. det gjelder også "winnie"... Det er noe tull. Dette er min første Amd 64 cpu og jeg har aldri hatt en Cpu som har så lav Idle temp som denne Amd 64 Cpuen er. Lurer på hvem som farer med tull her jeg... Du har muligens ikke fått med deg at temperatur rapportert via Bios-sensor/software ikke akkurat er "rocket science accuracy"... Kan variere 10 grader fra HK/Bios-revisjon.. Og slutt og "mas" om idle.. det er *totalt uinteressant*. Det er riktig at "winnie" bruker lite watt.. særlig på idle, og går relativt kjølig i forhold til f.eks. XP/Barton... *idle*... Gi den noe å gjøre.. og den blir omtrent like varm som en Prescott... ihvertfall dersom du (som de aller fleste) klokker den så langt det går.. Les denne artikkelen..(les det om rapportert temp) og kom tilbake kanskje noe mer opplyst... Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Idle, Idle I den tester der så var det kun amd 64 3000+ som var den høyeste Cpu som ble testet(hvis jeg ikke leste helt feil da) Min Cpu har maks 53 på load. Tror du på alt du leser også. (Julenissen fins) Endret 6. juni 2005 av Scortech Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Idle, Idle I den tester der så var det kun amd 64 3000+ som var den høyeste Cpu som ble testet(hvis jeg ikke leste helt feil da) Min Cpu har maks 53 på load. Tror du på alt du leser også. (Julenissen fins) Nei.. tror ikke på alt jeg leser nei.. Dersom du titter litt i profil.. og andre innlegg fra denne kanten, er det en *mulighet* for at du oppfatter at jeg har testet noe selv.. 53 grader load.. på en uklokket A64 "winnie" er pent nok det... Dersom du setter deg litt inn i andres erfaringer her, vil du se at det spiller liten rolle hvilken utgave av "winnie" du har.. Det som har betydning for temp.. er VCore, kjøling og klokk.. Du finner nok ut av det.. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ikke meningen og begynne å krangle eller noe sånt. Jeg kan ikke forstå hvordan folk kan få temp opp sånn som du sier. Min maskin er uklokket (har ikke prøvd og klokke den engang ennå) og den kjører på den temp jeg nevner i posten over. Jeg har hatt Cpuer som 2700+,3200+ (32bit) og de har vært så høy omtrent da som du nevner over. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) En gang til..: (og vi krangler da ikke?) Du kan ikke sammenlikne temp rapportert fra Bios... ikke engang for ditt eget HK. (I ditt tilfelle ser det dog ut som realistiske temperaturer for en uklokket "winne" på default VCore... Den går da kjølig...Ingen tvil om det).. Jeg har hatt HK hvor en Bios viste 10 grader forskjell fra en annen versjon.. og alle Asus-hk jeg har/har hatt har vist vel lave temperaturer.. noen sågar helt urealistisk lave.. Eller tror du max.load på under 30 grader på en luftkjølt (boxed) klokket [email protected] er sannsynlig? Abit-kort har en tendens til å vise altfor høye temp.. sjekk Abits forum for AV8-serien som ett eksempel.. Mange frustrerte/sinte innlegg mot Abit's Bios-kodere der... (Mitt Abit AV8-3rd Eye kort har også begynt å vise helt urealistisk høye temperaturer.. noe som visstnok er vanlig... ifb. med "oppgradering" av Bios) Dersom du begynner å klokke litt/øke VCore.. så vil du nok fort skjønne hvordan "folk kan få temp som jeg sier". : A64 CPU'er "reagerer" klart verst på selv små økninger av VCore i forhold til både XP og P4.. Vel.. det er nå min erfaring... På nevnte Abit HK økte temp under Prime95(small FFT) fra 60 til 75 ved økning av Vcore fra 1.5 til 1.65 = shutdown. 32-bit/64-bit har ikke noe med temp å gjøre, men det antar jeg var en digresjon... Endret 6. juni 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå