ericandre Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 AMD XP-M 2500@2400Mhz, hva er vitsen med det? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Vitsen?? Default frekvens på denne er 1,87Ghz. Betegnelsen "2500" er bare en ytelsesindeks, og har ingenting med den faktiske frekvensen å gjøre. Disse prosessorene, og i særdeleshet XP-M2400, er forøvrig svært overklokkingsvennlige. En økning fra 1,87Ghz til 2,4Ghz tar denne prosessoren på strak arm, i kombinasjon med en ganske beskjeden spenningsøkning, (Fra 1,5 til 1,6v). Ettersom den aktuelle maskinen i stor grad brukes av hu jeg deler postkasse med, så har jeg også begrenset klokkingen på prosessoren i den maskinen. Kan jo samtidig fortelle at min XP-M2400, som har en default frekvens på 1,8Ghz, lar seg klokke til 2,856Ghz ved 2,1volt, men kjører til daglig 2,5Ghz ved 1,6v. (Sjekk vedlegg). Da begynner du kanskje å skjønne hva det er snakk om? Ble litt OT dette, men tanken var jo bare å informere deg om disse forholdene.. CPUtest.doc Lenke til kommentar
ericandre Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) den er grei. sendte resultatene på målingene mine til datakjeden og får ny psu til mandag (gratis). skal teste med den nye og poste resultatene her. de mente at det kansje kunne være hk også men det er bare 4mnd gammelt så det går på garantien Endret 11. juni 2005 av ericandre Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hvordan har det gått? Jeg kjøpte nettopp en ny 400W Sweex PSU hos Datakjeden fordi maskinen min begynte å restarte etter at jeg satte inn en ny harddisk. Har fortsatt problemet, selv når jeg drar ut en av de gamle diskene. Hadde to IDE 7200 disker. Den nye var en 250 GB SATA 7200 disk Når jeg drar ut den gamle disken, og kun kjører med de to gamle fungerer alt fint. Når jeg ser på PSU'en leverer den kun 12A på +12V, det samme som den gamle PSU'en min. De påsto i butikken at denne PSU'en skulle være så bra, men er ganske usikker.... Selv om det muligens er den nye disken, satser jeg på at det er strømforsyningen som er for dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå