Gå til innhold

Kjøp av pc utstyr


Anbefalte innlegg

Heisann.

Vil gjerne at noen litt oppegående personer kan komme med forslag til deler jeg burde kjøpe når jeg nå skal oppgradere pcen min.

 

Delene jeg skal kjøpe:

 

cpu, hovedkort, muligens minne, 10000rps hard disk og muligens vannkjøling.

 

 

Først og fremst skal det være agp og usb på hovedkortet, fordi jeg har et relativt nytt x800xt pe skjermkort og alt av minnekortlesere og digitalkameraet mitt går på usb.

 

Jeg vil legge meg på ca 10000 kr i oppgraderingen.

 

Pc som jeg har nå.

 

amd 2400+ cpu

1536 mb 3200 ram.

200 gb 7200 rps, 1x 120 gb, 1x 80 gb. Begge ide.

k7 hovedkort, (husker ikke produsent.)

audigy 2 zs lydkort.

 

 

 

Det jeg er litt ute etter er hovedkort som kan ta flere enn 2 hardisker iom jeg har 2 allerede og vil gjerne bruke de videre. Jeg vil gjerne ha en 10000 hd som jeg kan kjøre operativ system og noen programmer på.

 

Cpu vil jeg jo gjerne ha så høy som mulig til best pris. :D

 

Ram`en har jeg en god del av. Denne kjøres på 333 eller 300 mhtz pr dags dato

pga nåværende hovedkort, men har mulighet for 400 mhtz. Burde denne bli oppgradert til raskere og bedre ram?

 

Vannkjøling er jo også veldig fristende med hensyn til støy fra pc og evt overklokking. Men er det står fare for at det vil lekke fra dette?

Kollega av meg fikk desverre oppleve at dette skjedde og tok livet av et nytt 850xt kort. :cry:

 

 

Setter stor pris på gode forslag.

 

På forhånd takk.

Endret av garbage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye penger skal du bruke? det hadde vert fint om du sa en prisklasse  :yes:

Så var det dette med å lese poster da...

 

Uansett, så vil da kanskje et MSI K8N Neo2 Platinum nForce3 Ultra være et godt valg til hovedkort. Dette koster rundt 1000 kr.

Minne, der kan du velge Kingston HyperX Ultra Lov latency (2-2-2-5) eller Corsair TwinX XL 2-2-2-5 minne.

Kabinett kan jo f.eks være Lian-Li etter fritt valg fra Microplex.no, strømforsyning kan være hipp som happ, men Antec, Hiper, Thermaltake o.l er gode alle sammen, for ikke å glemme Fortron/Source, eventuelt MIST. Disse koster, men er umaken verdt pengene, og er i tillegg ganske så støysvake.

Vannkjølingssett vil da kunne være et MIST Tsunami socket 939 med dual radiator.

Hadde det selv, og det fungerte utmerket.

tDa med tilhørende blokk for skjermkort og kanskje en til hovedkortet, selvom denne viften er justerbar. Og en Raptor 73,4gb 10000rpm, om du vil ofre ytelse for litt støy :)

Eventuelt kan du få til et DangerDen vannkjølingssett om du har mulighet og råd.

Ellers så kan du jo kjøpe en Nec 3540A DVD brenner i tillegg :p

Hvis jeg husker riktig har jeg i alle fall summert riktig og at det blir opp mot 10000...

 

Regnet sammen ca priser nå, havnet på 9800 :)

Så vil si jeg er flink :p

hehe

 

Lykke til! :)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Ved kjøp:

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes.

 

Døme på gode emnefelt:


  •  
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
     

 

Ved salg:

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

Døme:


  •  
     
  • Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år
     
     
  • Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD
     
     
  • Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel
     
     

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

 

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...