Gå til innhold

Endelig flyttet ut fra en bakteriebombe

CurSe

Anbefalte innlegg

Har omsider flyttet ut av hybeln. Der måtte jeg dele toalett med den største grisen jeg noensinne har møtt:

Det var en gang en gutt som het Sigbjørn som hadde søkt seg inn på skole i Tromsø. Han leverte inn søknaden på samordnaopptak.no og ventet spent på resultatet. Dagene ble til uker, men etter en stund så kom endelig svaret. I brevet sto det skrevet at Sigbjørn hadde kommet inn på førstevalget. Sigbjørn var fornøyd med resultatet og det eneste som gjenstod var å finne en hybel som han kunne bo i. Han skrev et brev til avisen Nordlys og ba de sette inn en annonse i avisen under ”ønskes leid” avdelingen. Dagene gikk, men ingen ringte. Hadde kanskje Sigbjørn formulert seg feil eller var grunnen rett og slett at annonsen kom inn i avisen den 8.august? Det var ikke godt å si, men etter noen dager så ringte en gammel dame og sa at hun hadde en hybel til leie. Ettersom det bare var hun som svarte på annonsen så takket Sigbjørn ja til å bo der.

Dagene gikk og sommerferien var over for i år. Sigbjørn pakket alt pikkpakket han skulle ha med seg og dro til Tromsø for å flytte inn i sin nye hybel. Hybelen var for så vidt grei, men kjøkkenet besto av en kokeplate, mikrobølgeovn og et kjøleskap. Men Sigbjørn bodde ikke alene der, det var nemlig en til som bodde der som delte toalettet med meg. Etter at alt var stablet på plass i hybelen så bestemte Sigbjørn seg for å hilse på naboen som han skulle dele toalett og dusj med i 9 måneder. Vi kan kalle han for Kjetil. Kjetil var syk da Sigbjørn flyttet inn og Sigbjørn møtte en forferdelig lukt da han åpnet døren til Kjetil. Etter å ha tatt en kjapp prat med han så bestemte Sigbjørn seg for at nå måtte han avslutte samtalen å få tak i litt frisk luft. Siden Kjetil var syk så var det ikke så rart at det luktet litt ille på rommet hans, det skulle nok bli bedre når han ble frisk igjen.

Ukene gikk og Sigbjørn fant ut at han har pent lite til felles med Kjetil og besøkene blir sjeldnere og til slutt så har vi nesten ingen kontakt. Like greit det, tenkte Sigbjørn, siden de ikke har noe spesielt å prate om. Men noe som også slo Sigbjørn var at det av og til luktet mindre bra i gangen når Kjetil hadde gått der. Hadde Sigbjørn flyttet inn med en gris? Sigbjørn var litt usikker, selv om alle varsellamper lyste rødt. Når Kjetil skulle dusje så luktet det råtten mammut inne på toalettet når han var ferdig. Det var da veldig merkelig tenkte Sigbjørn at det lukter ille etter at man hadde vasket seg. Lukten kunne av og til være så ille at Sigbjørn rett og slett måtte holde bæsjen inne en halvtime ekstra for at lukten skulle fordufte. Men det var flere ting med toalettet som Sigbjørn undret seg over. Skal Kjetil aldri skifte håndkledet som henger på knaggen? Det grønne håndkledet hadde vært der i 3 ½ måned nå og var absolutt klar for litt såpevann.

Kjetil var altså en meget spesiell kar, men det var flere ting enn hygienen det var noe rart med. Kjøleskapet ble bare brukt av Sigbjørn og da er det vanskelig å tenke seg til hva Kjetil egentlig spiser? Kjetil hadde aldri så mye som en pakke smør i kjøleskapet, men det var helt greit for Sigbjørn.

Julen kom og Sigbjørn dro hjem for å slappe av. Januar kom altfor fort og Sigbjørn måtte flytte tilbake. Til Sigbjørn sin store forferdelse så var ikke det grønne håndkledet der lenger, men et gult håndkle. Kjetil hadde endelig forstått at man må skifte ut håndkle ”regelmessig”. Men Kjetil var fremdeles ikke renslig i Sigbjørn sine øyne. Det hadde seg nemlig slik at Kjetil ikke var noe særlig glad i å vaske, men Sigbjørn likte å ha det rent rundt seg så han vasket mye oftere enn Kjetil. De få gangene Kjetil vasket så hadde resultatet blitt det samme om Sigbjørn tok og sølte litt vann på gulvet, for Kjetil kunne rett og slett ikke vaske skikkelig. Månedene gikk og mars sto på dørstokken, men Kjetil hadde fremdeles sitt gule håndkle hengende på knaggen. Kunne det virkelig ha det seg sånn at Kjetil kun skiftet håndkle i høytidene? Sigbjørn hadde rett i sin mistanke for etter påske var det gule håndkledet skiftet ut med det grønne som tok høstskiftet og nå skulle ta vårskiftet.

Mars ble til april, men Kjetil var fremdeles av den gamle sorten. Denne måneden skulle Sigbjørn ergre seg over noe skikkelig ekkelt. Etter at Kjetil hadde vært og lagt kabel i toalettet så hadde ikke hele kabelen ploppet ned i vannet. Når han skylte ned så ble halve kabelen hengende igjen. Dette var tydeligvis helt greit for Kjetil for da Sigbjørn måtte på do noen timer senere så oppdaget han dette. Det var like før det rant over for Sigbjørn. Hvordan i alle dager kunne et menneske være så grisete? Nei, det var ikke godt å si for vi er alle forskjellige. Undervisningen til Sigbjørn sluttet i mai og det gjenstod bare eksamen fordelt over mai og juni. I denne perioden dro Sigbjørn hjem for å komme seg bort fra hybelen. Men eksamensdatoen tikket nærmere for hver dag som gikk. I slutten av mai var dagen kommet og Sigbjørn satt på en kompis til hybelen. Bare på tull så sa Sigbjørn følgende til kompisen før han gikk ut av bilen: ”Siden jeg har vært borte så lenge så finner jeg sikkert bæsj i vasken”. Vokt dine ord heretter Sigbjørn, for det var ikke så langt unna sannheten. Da Sigbjørn gikk inn på toalettet så fant han noe som minnet mistenkelig mye om en god dose med KJØNNSHÅR i vasken. ”Helt utrolig ”, tenkte Sigbjørn og skylte det ned i vasken siden Kjetil ikke var på hybelen for øyeblikket.

Sigbjørn hadde egentlig tenkt til å bli boende til etter Mandelakonserten, men akkurat denne episoden fikk han til å ombestemme seg. Sigbjørn flyttet ut så fort som mulig etter at den siste eksamenen var unnagjort. Stakkars den personen som flytter inn med Kjetil til neste år, men siden Sigbjørn flytter ut så gidder han ikke si noe til husvertene. Det beste er å holde han der han er nå, for Sigbjørn ville ikke flytte inn i en ny hybel til neste år for så å finne ut at Kjetil også hadde flyttet ut og bodde der nå. Etter litt vasking og pakking kom omsider faren til Sigbjørn for å hente flyttelasset. Etter at alt var pakket inn i bilen og de var på tur hjemover, satt Sigbjørn med en lettet følelse og et smil om munnen. Aldri mer om Sigbjørn skal sette sin fot inn i den hybelen igjen og snipp snapp snute så var det eventyret ute.

Er så sinnsykt glad for at jeg aldri mer skal se trynet på han :fun:

Som William Wallace ville sagt: FREEEEEDOM!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, kollektiv med duster er ikke alltid like greit. Har selv bodd sammen med to skikkelige knøler, han ene presterte å bruke både tannkosten og barberhøvelen min. Brukte håndklær ble lagt tilbake i skapet, og den lille fryseboksen ble stappet breddfull av brød som aldri ble spist (og vi hadde en Spar-butikk i det samme bygget). Vaskemaskinen ble satt på, og det tok gjerne dager før de stinkende klærene ble tatt ut og hengt på tørk.

Anbefales ikke.

Lenke til kommentar

Heh, artig historie. Måtte trekke på smilebåndet ett par ganger der ja :D Off, å bo på hybel med "kjetil" hørtes surt ut. Tror ikke jeg hadde holdt ut så lenge som det du gjorde, hadde nok snudd i døren tror jeg :roll:

Uansett, lykke til med leie av ny hybel. Håper for din del at du ikke treffer på flere hybelkaniner av den sorten. ;)

Lenke til kommentar
når det er sagt, har jeg også problemer med å besøke offentlige toaletter da men... :p

Second... :cool: Har derfor vendt kroppen til å gå på do hver gang jeg kommer inn døren hjemme. :p Går aldri på do på skolen, eller andre plasser for den saks skyld. Men når jeg drikker (alkohol), da blir det ofte irrelevant....

Lenke til kommentar

Ansiktshår kan nok minne litt om kjønnshår, sårlig om han har litt grovt skjegg. Dette havner da gjerne også i vasken hvis han sto og barberte seg der. Vi får håpe det er svar på mysteriet om hva han gjorde på badet mens du var borte... :)

Lenke til kommentar
Ansiktshår kan nok minne litt om kjønnshår, sårlig om han har litt grovt skjegg. Dette havner da gjerne også i vasken hvis han sto og barberte seg der. Vi får håpe det er svar på mysteriet om hva han gjorde på badet mens du var borte... :)

Hadde alt vært så vel. "Kjetil" hadde ikke skjegg eller noe sånt. Mtp hvordan hårene så ut så tipper jeg at hårene kom fra en eller annen plass mellom knærne og navlen :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...