Gå til innhold

flytte documents and settings

Anbefalte innlegg

Har et par videoredigeringspc'er i et flerbrukermiljø. Uansett hvor store trusler vi kommer med, så presterer brukerene å lagre full c-disken med å lagre all video på "mine dokumenter".

Jeg vil flytte "mine dokumenter" mappa, over til en annen partisjon. Men etter som det skal gjelde alle brukerene, regner jeg med det må bil hele documents and settings mappa.

Er det noen som vet hva miljøvariabelen til documents and settings er? (eks %appdata%)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nej, du behøver ikke flytte hele documents and settings. Du oppretter mapper til hver enkelt bruker på den pc'en eller partition som du vil ha "mine dokumenter " til å ligge på.

Heretter logger du deg på som bruker eller administrator på den enkelte computer/bruker. Højreklikk på mine dokumenter-egenskaper og her kan du velge flytt. Du kan nå browse deg fram til den nyopprettede mappe du vil ha "mine dokumenter" til å ligge i framover. Du vil også blive spurgt om de nuværende data skal flyttes med.

Du har muligheter for å legge disse "mine dokumenter" både på annen computer (som så selvfølgelig ikke må lukkes ned når det er brukere på)eller lokalt på computeren på annen partition.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

øhm.. det er snakk om ganske mange brukere, så det må være en enklere løsning?

Har drevet å eksperimentert med policyer på dette, og det har fungert etter forventningene. Tipper jeg prøver aklla's løsning først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...