JKJK Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har et par videoredigeringspc'er i et flerbrukermiljø. Uansett hvor store trusler vi kommer med, så presterer brukerene å lagre full c-disken med å lagre all video på "mine dokumenter". Jeg vil flytte "mine dokumenter" mappa, over til en annen partisjon. Men etter som det skal gjelde alle brukerene, regner jeg med det må bil hele documents and settings mappa. Er det noen som vet hva miljøvariabelen til documents and settings er? (eks %appdata%) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 variabelen er %userprofile% men det holder ikke å endre denne, du må lage en policy evt gjøre instillinger på maskinen for å endre detteb Lenke til kommentar
tukols Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Nej, du behøver ikke flytte hele documents and settings. Du oppretter mapper til hver enkelt bruker på den pc'en eller partition som du vil ha "mine dokumenter " til å ligge på. Heretter logger du deg på som bruker eller administrator på den enkelte computer/bruker. Højreklikk på mine dokumenter-egenskaper og her kan du velge flytt. Du kan nå browse deg fram til den nyopprettede mappe du vil ha "mine dokumenter" til å ligge i framover. Du vil også blive spurgt om de nuværende data skal flyttes med. Du har muligheter for å legge disse "mine dokumenter" både på annen computer (som så selvfølgelig ikke må lukkes ned når det er brukere på)eller lokalt på computeren på annen partition. Hilsen tukols Endret 6. juni 2005 av tukols Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 øhm.. det er snakk om ganske mange brukere, så det må være en enklere løsning? Har drevet å eksperimentert med policyer på dette, og det har fungert etter forventningene. Tipper jeg prøver aklla's løsning først. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Det ser ut som at det skal gå an å få dette til å fungere... Endret 14. juni 2005 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå