Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Alle mattegenier, Se Hit!


Anbefalte innlegg

Faglæreren min sier at vi skal ha løst oppgavene på forhånd, undrer meg litt over om dette innebærer at vi kun skal sitte og forklare hvordan vi gjorde oppgaven.

Noen som vet noe om dette?

Du MÅ ikke ha løst oppgavene, men det er litt dumt å stå og stotre når du skal forklare og løse oppgavene for sensor. Det er også dumt å viske ut utregningen du har gjort fordi den var feil. Du skal både regne ut og forklare utregningen for sensor.

Seriøst, løse de også :nei:

Nei, vet at læerern min sa: Du skal ikke stå framfor sensor å løse oppgavene dine!

*må ringe*

 

Får ikke svar!

Men alikevel, hallo? det er muntlig eksamen, da skal man vel ikke bruke så mye blyant, men heller munn! :D

Endret av Tøbbi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seriøst, løse de også :nei:

Nei, vet at læerern min sa: Du skal ikke stå framfor sensor å løse oppgavene dine!

*må ringe*

 

Får ikke svar!

Men alikevel, hallo? det er muntlig eksamen, da skal man vel ikke bruke så mye blyant, men heller munn! :D

:hmm:

Kanskje jeg husker feil! Jeg var helt sikker på at man måtte løse oppgavene mens man forklarte dem. Jaja, jeg kom opp i samfunnsfag, så det betyr ikke noe for meg ;)

Lenke til kommentar

Hvordan lage kvadratrot tegn i word?

 

 

Prata me ei jente i klassen. Hu sa at jeg måtte ha løst oppgavene på forhånd, og at jeg liksom skal peke på utregningene og forklare!

 

Jeg har jo liksom brukt excel under hele greia. hva gør jeg da? Formler, blir jo noe vannvittig mye styr da.

 

Kan jo bare forklare da, helt i det blå, blir veldig mye ekstra snakk da men!

Endret av Tøbbi
Lenke til kommentar
føler faen meg med deg. er endelig ferdig jeg også. har også gjort alt i excel og bare forkarer sensor hva jeg har gjort. orker hvertfall ikke forandre en dritt nå! lykke til i morra :woot:

Lige så du! :D

Da møtes vi her imorgen da, for å se hvem som har fått den beste karakteren! Ok?`

 

Fikk for øvrig snakket med læreren min, og hun sa at jeg burde dele ut formelutskrift til sensor, slik han kan se at jeg har gjort oppgavene. Hva du gjør er vel opp til deg da! :yes:

Lenke til kommentar
Ett spørsmål til:

Hva kaller vi 2 trekante som er akkurat likestore? Både i grader og størrelse?

Jeg tror ikke det er formlik!

Riktig det kalles ikke formlik, men kongruent. Kongruent betyr at to figurer er like. Det vil si at du kan legge dem oppå hverandre og at de dekker hverandre helt.

 

Formlik betyr bare at alle vinklene og sidene osv har like vinkler.

Lenke til kommentar
Ett spørsmål til:

Hva kaller vi 2 trekante som er akkurat likestore? Både i grader og størrelse?

Jeg tror ikke det er formlik!

Riktig det kalles ikke formlik, men kongruent. Kongruent betyr at to figurer er like. Det vil si at du kan legge dem oppå hverandre og at de dekker hverandre helt.

 

Formlik betyr bare at alle vinklene og sidene osv har like vinkler.

Tusen takk for den du :yes:

Lenke til kommentar

Et eksempel på en andregrads ligning er:

 

2x + y = 5

x + y = 10

 

Altså to ukjente verdier: x og y.

 

Tror ikke den går helt opp, men de ser hvertfall slik ut.

 

Kan sette opp et regnestykke til deg. Må bare finne matteboken først ;)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...