fxwz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Ok, vil gjerne vite hva som kommer etter liter? Altså, Desiliter-Liter-........? og hvor mange liter det er i enhenten etter liter! Lenke til kommentar
akarno Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Dette sier jeg ikke for å reklamere eller noe sånnt, men et tips: Matematikk.net Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Ok, vil gjerne vite hva som kommer etter liter?Altså, Desiliter-Liter-........? og hvor mange liter det er i enhenten etter liter! 10 (liter) = deka(liter) - forkortes dal 100 (liter) = hekto(liter) - forkortes hl 1000 (liter) = kilo(liter) - forkortes kl og så videre. Hvorvidt det er vanlig å bruke disse benevningene for volum vet jeg ikke, men det er vel uansett ikke feil. Endret 7. juni 2005 av knutmarius Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Hvorvidt det er vanlig å bruke disse benevningene for volum vet jeg ikke, men det er vel uansett ikke feil. 'Deka' er veldig lite brukt, enten du snakker om vekt, volum eller avstand. Man kan jo vise at man vet hva det er, men det kan bli forvirrende å bruke det i utregning. Edit: Fiksa det Endret 7. juni 2005 av KaYcH Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 'Deka' er veldig lite brukt, enten du snakker om vekt, volum eller avstand. Man kan jo vise at man vet hva det er, men det kan bli forvirrende å bruke det i utregning. Sant det, men han spurte og jeg svarte Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Hvor høyt er taket i en gymsal? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 'Deka' er veldig lite brukt, enten du snakker om vekt, volum eller avstand. Man kan jo vise at man vet hva det er, men det kan bli forvirrende å bruke det i utregning. Sant det, men han spurte og jeg svarte Jeg satte det opp litt dumt. Jeg skulle ha fjernet en del av sitatet. Det jeg mente å sitere var det siste du skrev: "Hvorvidt det...". Jeg skal fikse det. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Hvor høyt er taket i en gymsal? Det kan variere. I vår gymsal er det kanskje 6 meter fra gulvet og opp til taket. Endret 7. juni 2005 av KaYcH Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Hvor høyt er taket i en gymsal? Det kan variere. I vår gymsal er det kanskje 6 meter fra gulvet og opp til taket. Ok, så da går jeg for noe imellom 6 og 10 jeg da =) Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Hvordan kan jeg liksom sette inn meter i excel? som benvning altså Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hvordan kan jeg liksom sette inn meter i excel? som benvning altså Du kan ikke ha tall og bokstaver i samme rute uten at det blir kluss. Du kan jo f.eks sette det opp slik: 1 [ høyde i meter ] [ lengde i meter ] 2 [ 6 ] [ 40 ] Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Hvordan kan jeg liksom sette inn meter i excel? som benvning altså Du kan ikke ha tall og bokstaver i samme rute uten at det blir kluss. Du kan jo f.eks sette det opp slik: 1 [ høyde i meter ] [ lengde i meter ] 2 [ 6 ] [ 40 ] Visste vel det der, men jeg får se! Takker for hjelpa da Nå har jeg lagd en slik sannsynlighetsoppgave, men jeg aldri klart å løse slike oppgaver uten å løse de med inspeksjons metoden. Hvordan kan jeg løse denne uten å måtte stå framfor sensor å løse den med inspeksjonsmåten! Volleyball_cup.doc Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Fant ut at volumet av gymsalen ble 6400m³, stemmer vel det? V=G*H 800 * 8 Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Nå har jeg lagd en slik sannsynlighetsoppgave, men jeg aldri klart å løse slike oppgaver uten å løse de med inspeksjons metoden. Hvordan kan jeg løse denne uten å måtte stå framfor sensor å løse den med inspeksjonsmåten! Sannsynlighet: Antall gunstige utfall / (delt på) Antall mulige utfall Antall gunstige utfall = 1 (Gamlingan mot Lausongan) Antall mulige utfall = 24 (alle kombinasjoner) 1/24 Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Fant ut at volumet av gymsalen ble 6400m³, stemmer vel det?V=G*H 800 * 8 Hva er målene du har brukt i oppgaven? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Fant ut at volumet av gymsalen ble 6400m³, stemmer vel det?V=G*H 800 * 8 Hva er målene du har brukt i oppgaven? Lokale:Gymsalen Lengde Bredde Høyde 40 20 8 m Grunnflate Volum 800 6400 m³ Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Lokale:Gymsalen Lengde Bredde Høyde 40 20 8 m Grunnflate Volum 800 6400 m³ Korrekt! Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Nå har jeg lagd en slik sannsynlighetsoppgave, men jeg aldri klart å løse slike oppgaver uten å løse de med inspeksjons metoden. Hvordan kan jeg løse denne uten å måtte stå framfor sensor å løse den med inspeksjonsmåten! Sannsynlighet: Antall gunstige utfall / (delt på) Antall mulige utfall Antall gunstige utfall = 1 (Gamlingan mot Lausongan) Antall mulige utfall = 24 (alle kombinasjoner) 1/24 Smarting du=) men hvordan kommer man fram til at det er 24 kombinasjoner da? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg vet at 1 delt på 24 er 1/24, men alikvel så klarer jeg ikke på en måteå danne meg ett riktig matematisk bilde over at det henger sammen. Noen som kanp prøve å forklare hvorfor 1 delt på 2 er 1/2 (En-todel) er det fordi at 1 delt på 2 er lik 0,5, noe som tilsier at det er en halv, og 1/2 er også en halv? Tror jeg har riktig nå jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå