Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ustabil pc og artifacts

Anbefalte innlegg

Hei, pc'en min er fryktelig ustabil, fungerer ikke i hele tatt nå. Av og til så kan den fungere i en halvtime hvis den har vært skrudd av noen dager. Får en masse artifacts, og veldig sjelden programmer starter. Kan være surfe i et par minutter, men så fryser alt og jeg mister nett. Har et Dfi nf4 sli-d hk, ocz ed 2 ram, og et spapphire x850xt. Etter masse slit har jeg fått hentet ned sp2 og nyeste drivere til skjermkortet.

Har ikke hentet ned nyeste bios, heller ikke noen andre drivere til hk'et enn det som fulgte med. Har snakket med komplett, og de mente det var skjermkortet, og at jeg burde sende det tilbake, men var interessert i å høre her først om det kunne være noe annet. Vil ha det til å fungere fortest mulig.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har du et annet skjermkort å teste maskinen med?

Sjekket RAMen? http://www.memtest86.com/

Har du oppdatert antivirus, kjørt ad-aware, spybot?

Har du flere HDDs prøv å installere OS på en annen enn den du har det på nå... evt. prøv en reinstall eller repair av WinXP.

Det var det jeg kom på i farten.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har desverre ingen andre skjermkort å teste med, er min første pci-e maskin. Antivirus har jeg ikke fått hentet ned enda, men har kjørt ad-aware. Men får teste ram'en også, hvis ikke det er den så sender jeg bare kortet tilbake.

Lenke til kommentar

har fått testet litt mer nå. pc'en ble mye mer stabil etter at jeg koblet fra onboard nettverkskortet. Da fungerte det så bra at jeg fikk innstallert og spilt farcry i noen minutter, men etter ca 5 min inne i spillet kom problemene igjen. Jeg har testet å prøve ram'en i forskjellige slot'er også. Når jeg bare brikke i den slot'en nærmest cpu'en fikk jeg ikke startet pc'en. Når jeg kun hadde i den første orange startet den som vanlig, men også med de vanlige problemene. Har ikke fått testet memtest86 enda, hadde ikke disketter :( Noen som kjenner igjen problemene og har en ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar

jeg har akkurat samme problem.

dette er det jeg har'

Windows XP sp1

Amd3000+

asus K8V deluxe s754

1024mb ram

Sapphire 9600XT 256MB

80gb harddisk

120gb harddisk

ny northQ 400w PSU

og den klikker når som helst enten om det er opera eller winamp eller azereus eller andre små programmer.

jeg formaterte den ene hardisken (80gb) forrige uke, den som windows ligger på.

jeg har brukt mem test 0 feil

og nod32 ad-aware og spybot men ingenting har hjulpet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...