MissionMagnum Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg skal reise til Roma til helgen og har lyst til å ta synnsykt mange bilder. Det er jo så mye fint som kan fotograferes der. Men skal jeg bruke RAW, dette tar jo mye plass. Eventuellt hva vil være nest best? MM Lenke til kommentar
SW-547 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Bruk RAW hvis du har mulighet, vær litt nøye med hva du tar bilde av så slipper du å ta så mange. På slutten av dagen kan du jo sjekke kortet å slette de som åpenbart ble feil. Finner du en internet cafe med litt heftig linje kan du jo sende noen bilder hjem på mail, men det er kanskje rimeligere å kjøpe et minnekort. Hvis du ikke kan bruke RAW bruk da høyeste jpg kvalitet, fysjom... Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Finner du en nettcafe kan du også brenne ut bildene på cd! Lenke til kommentar
Zork Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 For min del synes jeg høyste jpg-kvalitet holder til feriebilder. Med mindre man tar bilder under vanskelige lysforhold (slik at man har behov for manuell hvitbalanse i etterkant) eller tar bilder som skal redigeres tungt i etterkant, så holder som regel høyste jpg i massevis. Lenke til kommentar
MissionMagnum Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Takk for svar, sa tror jeg at det blir JPG i beste kvalitet MM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå