Jägermeister Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg skal oppgradere pc'n min, og lurer på hvor mye strømforsyningen har å si.... Har i dag pentium3 prosessor, 128mb ram, voodoo 3dfx... Harddisken har jeg byttet tidligere. Har kjøpt meg ny HP printer, og jeg klarer ikke å installere den.. Får feilmelding om at "IKKE TILGJENGLIG".. Har slått av brannmur osv, og gjort alt etter boka... så jeg tror da det er maskinen..... Skal derfor oppgradere ved å kjøpe nytt hovedkort, prosessor, ram og skjermkort. Strømforsyningen er på 200W.... Kan strømforsyningen bli for dårlig? Hva skjer/ kan skje hvis strømforsyningen er for svak???javascript:emoticon('') smilie Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Hei. For bare og ha det nevnt, er det neppe umulig og få printeren din til å virke på den maskinen du har, i alle fall ikke ifht hardware. men det får du i så fall ta i en egen tråd For når det er sagt er det jo ingen dum ide og oppgradere litt nå, P3 med 128MB minne er liksom ikke det helt store lenger, så det er uansett lurt... Men som du er inne på vil du sannsyneligvis støte på store problemer med den strømforsyningen du har, dels fordi 200Watt er i minste laget nesten uansett hva du velger. Og ikke minst mangler du nok den såkalte "P4 pluggen" som er en ekstra strømkontakt med strøm til cpu, som så vidt jeg vet er på alle hovedkort i dag. (AMD også, til tross for navnet) Om du mot all formodning skulle få koblet til en psu som er for liten, vil man få problemer med stabilitet, plutselig "blåskjerm" og andre uregelmessigheter. I værste fall kan man også skade komponenter, eller strømforsyningen selv Du får komme tilbake til litt nærmere hva du ønsker deg, så får du sikkert hjelp her igjen. Har selv bygd en P4 3,0Ghz inn i et gammel Aopen P3 kabinett (men byttet psu), men det er ikke garantert at det vil passe. Et nytt kabinett inkudert passende psu får du forøvrig fra ca 400Kr og oppover. Endret 6. juni 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Riktig som nevnt. Den strømforsyningen du har vil verken passe eller være sterk nok. Så her er det bare å bytte Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg ville kjøpt ny pc heller, du får en dobbelt så bra en for prisen av 3-4 strømforsyninger Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvorfor skulle ikke printeren fungere på den maskinen? Med XP/2000 og usb/printerport skulle ikke det være noe problem!?? Uansett bør du trådstarter satse på ny maskin ja.. Hvis du har lite erfaring bør du kjøpe en komplett en, men hvis du skal bygge selv trenger du nok både nytt kabinett og strømforsyning i tillegg til det du har nevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå