TB9 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 merket etter en reboot at ene harddisken knatrer når den jobber. dette har jeg aldri merket på denne maskinen før og knatringen irriterer meg noe grenseløst. kan sånt bare komme av seg selv? regner med det er os disken: Samsung P80S 160gb SATA. ca halvannen mnd gammel kan jeg gjøre noe for å få vekk denne lyden? Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 høres ut som at den leser\skriver.. høres veldig normalt ut i fra det du beskriver... Musa Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg ville prøvd å defragmentere... Lenke til kommentar
TB9 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) vet at den leser og skriver, og at slike lyder er vanlige. er bare at lyden aldri har vært merkbar før på denne maskinen. har det på en annen men der plager det meg ikke får prøve å defragmentere Endret 6. juni 2005 av TB9 Lenke til kommentar
LiRk Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hadde samme problemet med en av mine disker, det endte med at den tok kvelden... Tips: Flytt alt du vil ha på den over til en annen disk og kjøp en ny Lenke til kommentar
Jan Olav Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 merket etter en reboot at ene harddisken knatrer når den jobber.dette har jeg aldri merket på denne maskinen før og knatringen irriterer meg noe grenseløst. kan sånt bare komme av seg selv? regner med det er os disken: Samsung P80S 160gb SATA. ca halvannen mnd gammel kan jeg gjøre noe for å få vekk denne lyden? Hadde samme spetaklet selv på en av diskene. Den jobbet hele tiden med knitring og rasling. Jeg både defragmenterte, rydda og sjekka disken nesten hver dag. Men, den bare fortsatte. Til slutt ga den seg over og gikk i heng. Så da var den tapt... Et råd jeg kan gi deg er å kjøre Norton's defragmenterer. Den gjør en helt annen og bedre jobb enn det som MS leverer. Den rydda opp på en disk som var helt rotete etter å ha kjørt MS sin defrag. Det er min erfaring og jeg bruker nå bare NSW 2005 til rydding. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Min maxtor knitrer en del når den skriver/leser mye... Ikke noe unormalt med det, dog noen har erfart at det ofte krasjer etter at sånnt skjer. Min har knitrer i snart ett år Endret 6. juni 2005 av Blackslash Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har du for dårlig kjøling??? Lenke til kommentar
TB9 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 kjølingen er i orden. har en 12cm vifte som blåser direkte på harddiskene fra frontinntaket. temp i kabinettet er normalt ca 35grader. (på måleren) har en seagate i en annen maskin og den knatrer voldsomt, og hele tiden. men det er en annen sak. her er det bare en svak knatring, ingenting i forhold til seagaten. men poenget med denne maskinen er at den skal bli lydløs, når skjermkortviften byttes. har ikke prøvd å defragmentere ennå Lenke til kommentar
Jan Olav Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 kjølingen er i orden. har en 12cm vifte som blåser direkte på harddiskene fra frontinntaket. temp i kabinettet er normalt ca 35grader. (på måleren) har en seagate i en annen maskin og den knatrer voldsomt, og hele tiden. men det er en annen sak. her er det bare en svak knatring, ingenting i forhold til seagaten. men poenget med denne maskinen er at den skal bli lydløs, når skjermkortviften byttes. har ikke prøvd å defragmentere ennå Den som kræsjet hos meg etter lang tids knitring var en Seagate Barracuda 7200.7 120GB. Har også lest flere steder at den kan vise svake sider. Så vær obs... plutselig kan den gå i lås! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå