olejohan Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Siden eg måtte "skjule"litt av bredda på skjermen får eg ikkje med alt, er det noken som veit korleis eg får bilde mindre på skjermen? Har prøvd og sette oppløysningen ned til 600 x 800 men er litt for stort. Ole-Johan Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Siden eg måtte "skjule"litt av bredda på skjermen får eg ikkje med alt, er det noken som veit korleis eg får bilde mindre på skjermen? Har prøvd og sette oppløysningen ned til 600 x 800 men er litt for stort. Ole-Johan Jeg har også leita litt etter noe sånt, men siden jeg bruker den mest til å se film på, så har jeg ingen problemer. (kan bruke Mediaplayer Classic til å tilpasse størrelsen i fullscreen.) her er forresten en fin link jeg fant : HTPC software linker Endret 19. juni 2005 av frakk2000 Lenke til kommentar
nree Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Siden eg måtte "skjule"litt av bredda på skjermen får eg ikkje med alt, er det noken som veit korleis eg får bilde mindre på skjermen? Har prøvd og sette oppløysningen ned til 600 x 800 men er litt for stort. Ole-Johan Du setter prosjektoren nærmere veggen/lerete... Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Siden eg måtte "skjule"litt av bredda på skjermen får eg ikkje med alt, er det noken som veit korleis eg får bilde mindre på skjermen? Har prøvd og sette oppløysningen ned til 600 x 800 men er litt for stort. Ole-Johan Du setter prosjektoren nærmere veggen/lerete... Det er ikke bare fresnel platene som ikke passer til LCD skjermen da? Jeg har det problemet med min overhead, siden den er 32,5cm x 32,5cm og ikke avlang som vanlige skjermer er? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Grunnet tekniske problemer har eg ikkje muligheiter til og vere inn på forumet daglig so det kan ta litt tid før eg svarer. Problemet er att fresnel-linsen er mindre eller skjermen so eg får ikkje med heile bildet. Det eg trenger er eit program so kan sette ned oppløysninga og få bilde litt lenger inn på skjermen. Ole-Johan Lenke til kommentar
Josten Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Det funker ikke å gjøre det manuelt da? Altså først sette ned oppløsningen til noe litt mindre enn den native, for så å stille størrelsen på bildet slik at pixlene "passer". Men uansett stilig prosjekt! Endret 20. juni 2005 av Josten Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 600x800 er det minste eg kan sette ned til med nvidia driver og winxp. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Kjører den som sekunder-skjerm og tilpasser vinduet so går det greit. Men kor mye varme tåler ein slik skjerm under drift? og ka kan gå galt viss den blir for varm? Ole-johan Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Det står på produktsidene for skjermen din, om jeg ikke husker feil, så var det 40*C som var maks driftstemperatur Så hvis du prøver å holde temperaturen litt under det, så burde du være på den sikre siden EDIT: Det som kan gå galt med for høy temperatur er vel at det kommer forvrenginger i bildet, feil farger, eller at skjermen rett og slett dør (kun spekulasjoner, vet ikke helt sikkert) Endret 27. juni 2005 av sigen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå