Gå til innhold

Stille amd-basert PC til under 15k

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg ny pc og siden den nåverende bråker ganske fælt vil jeg gjerne ha en relativt stille pc.

Skal bruke den til spilling og bildebehandling.

Har ikke noen planer om å overklokke noe.

Har allerede en 19"LCD skjerm.

Her er det oppsettet jeg har sett på så langt:

Kabinett: Arctic Cooling Silentium T1 eller T2. Får tak i T2 300kr billigere, men lurer fortsatt på hva forskjellen er.... eneste jeg har funnet ut (+selvsagt utseende, som ikke betyr noe som helst for meg) er at T2 har 4 vifter og T1 har bare 2 (i følge hw.no).:hmm:

må også ha en vinkla s-ata kabel pga den spesielle harddisk løsningen som er i kabinettet (60kr)

noen som har kabinettet? har hørt noen som klager på at der faktiskt er litt støy fra viftene og anbefaler å kjøpe nye vifter....men rekner med at hardware.no også er relativt støy-kresne, og de mente den var stille

HK: MSI K8N Diamond, nForce4 SLI,Socket-939 BT,54g,Dual-GbLAN,Creative Live,PCI-Ex16 (1800kr) dyrt, men godt... følger med (på komplett) trådløst nettverk og bluetooth som fort ville blitt 600-800 i tillegg....

CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte (5000 kr)

Kunne sikkert klart meg med noe billigere (uten dual), men satser på at det blir en suksess med dual core :)

Ny CPU-Vifte: Arctic Cooling Freezer 64 CPU-Kjøler Socket 754/939/940 (200kr)

Rekner med denne fortsatt er god nok til x2!? lydnivå??

Mus: Logitech MX518 (400kr) nesten udiskutabel

Tastatur: Trust Easy Scroll Silverline Keyboard Tastatur (175kr)

Harddisk: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ (1100kr)

Stille og stor nok

Skjermkort: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail (2600kr)

Bråker?!?

Skjermkort vifte: Arctic Cooling VGA Silencer ATI 5 VGA Kjøler (ATI X800(R430)/X850) (200kr)

kompitabel? i mine relativt ukyndige øyne skal den vere det....men best å vere sikker. også her: lydnivå??

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs (800kr)

Prisen blir då samla nesten 14 000. kom gjerne med billigere alternativ til alt :p , så mye opp i pris blir det ikke aktuelt å gå....

hvis noe ikke er kompitabelt går jeg utifra at jeg får høre det ganske kjapt:)

på forhånd takk for all hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...