Gå til innhold

hvor store vifter får man?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så noen nevnte denne 180mm viften på SPCR forumet, men har ikke sett noe sted de selges.

tipper en sånn flytter 100 cfm på 1000/min. da er den sikkert helt stille og :yes: har brukt litt tid på og få ting stille, har nå 6 stille vifter. men tilsammen er de ikke så stille som bare en er. hvis dere skjønner hva jeg mener.

har silenX på cpu og gpu og 4 i artic cooling kabbinettet. hadde vært fint og bytta de 4 sidet med ei svær. likte virkelig den 18 cm vifta :D

gjorde litt nerde matte :cool: ei 12 cm vifte har areal på 113 cm3 mens ei 18 cm 254cm3

så ei 14 db silenX flytter 60 cfm, og med litt omregning får jeg det til at ei 18 cm flytter 135 cfm. er jo selfølgelig usikre talll, men det er fine tall

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

skjønner ikke at folk har så vanskelig for og få pc'n stille med "vanlige" vifter jeg.. hører ikke viftene mine.. bare den vibrasjonsdempa seagate'n min som lager lyd i pc'n min.

har 3 stk 120mm og en 80mm totalt i pc'n. inkl psu og cpu kjøling. tyst som graven! :yes:

Lenke til kommentar
skjønner ikke at folk har så vanskelig for og få pc'n stille med "vanlige" vifter jeg.. hører ikke viftene mine.. bare den vibrasjonsdempa seagate'n min som lager lyd i pc'n min.

har 3 stk 120mm og en 80mm totalt i pc'n. inkl psu og cpu kjøling. tyst som graven! :yes:

har nesten helt stille jeg selv, men synest det er artig og presse ytelse og fremdeles ha det stille. ideen med tráden var og lydlős "extrem" kjőling. altsá og finne ei vifte som flytter 100 cfm lydlőst.

har ikke helt sládd meg til ro med lydlős prosjektet mitt, har ná xp120 med 11 dB silenX, artic cooling kabb med senka vifte hastighet. og SILENX MODIFISERT kjőler pá GPU.-

hvilket opsett kjőrer du? har du bra demperaturer?

Lenke til kommentar

s939 3000+

MSI K8N Neo 2

2gb corsair value s

radeon 9250 128 :blush:

seagate 7200.8 300gb sata

mist 500watt

modifisert bitspower på cpu.

coolermaster cavalier 3, orginalvifter på 5 volt.

overklokker ikke, temp ligger på 30 +/- idle på cpu, 40 +/- load, 35 hdd, 40-45 ca på mb. ikke noe råe tempraturer altså, men duger fint. og "lydløs!" ;)

Lenke til kommentar
s939 3000+

MSI K8N Neo 2

2gb corsair value s

radeon 9250 128 :blush:

seagate 7200.8 300gb sata

mist 500watt

modifisert bitspower på cpu.

coolermaster cavalier 3, orginalvifter på 5 volt.

overklokker ikke, temp ligger på 30 +/- idle på cpu, 40 +/- load, 35 hdd, 40-45 ca på mb. ikke noe råe tempraturer altså, men duger fint. og "lydløs!" ;)

har i det siste filosofert over dette med kjøing. har 4 kabb vifter som tilsammen utgjør ca 100 cfm, det utgjør 1,6 cfs (cubic feet pr sec) kabbet mitt er er 1,25 kubbik m3. det betyr at luften skiftes på under ett sec. i praksis kanskje 2 sec. så hvem trenger da hylende delta vifter?

så jeg rusla bort på butikken og kjøpte viftekontroller til 4 vifter i dag, så nå går alt på halv fart. har 12cm 11dB silenX oppå en xp120 den går kun på 650 o/min, loader på 45 grader, og da er jeg OC til 9 x278

så hva så om vi ikke har de beste tempene på forumet. det er ihvertfall stille :yes: så lenge ting er under 50 grader er det fint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...