Gå til innhold

Ufaglært lærling som tømrer

Anbefalte innlegg

slutter nå på allmen utdanning på vgs, men har lyst til å bli håndtverker. Siden jeg ikke har valgt yrkes linje er vel det eneste muligheten å begynne som ufaglært lærling, og lurer derfor om noen har noen erfaringer eller noe å si rundt det.

tenker på å jobbe som tømrer og lurer på om noen også har erfaring innen dette og noen som vet hvordan det er. kom gjerne med både pluss og minus sider. alt er godt å vite, så snakk ut.

noen som vet ca. hva en tømrer tjener tenker ut fra praksis og ikke alle statistikker siden jeg har et inntrykk av at disse er ganske dårlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler på at du får noen lære plass ja, eg går selv på byggfag linjen, og skal ut i Lære om et år. vil anbefale deg å gå GK byggfag og VK1 Tømrar. masse og lære+ du får være ute ca 2 dager i uken.

positivt: være ute på arbeidsplass å bygge hus / garasje osv.( vi bygger en garasje), masse enklere allmenfagelige fag enn andre linjer :)

Negativt: kalde regnværsdager i Januar, med våt snø som ligger å smelter. resulterer til at det blir en stor snøball-krig i klassen (skjedd mange ganger) blir iskald :s

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...