Furyan Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Vurderer å kjøpe meg kamera fra USA, men hva bør jeg tenke på før jeg kjøper? Alle tips/råd dere kan gi meg mottas med stor takk. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei, folkens, kanskje det er på tide å lage en sticky/FAQ om utenlandskjøp? (garantiregler, gode rutiner, o.l.) Det er fryktelig mange ubekreftede historier ute og går, en post som klargjorde noen av disse kunne være nyttig; jeg kunne for min del tenke meg å en gang for alle få avklart denne my(s)tiske "Worldwide-garantien" til Canon - og hva som er sant og ikke om disse MACK-garantiene. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Burde få noen som kan jus å skrive en sånn en... hva man har rett på og slikt. Men du mister fem års reklamasjonsrett, og står igjen med kun ett års garanti fra de fleste utenlandske butikker. Husk også på at toll, moms og frakt må betales, og at du må kjøpe egen strømledning/konverter/strømplugg for å få brukt utstyret i Norge. De fleste ladere er imidlertid auto-switch, slik at du kan bruke det i Norge selv om strømsystemet er annerledes enn i f.eks USA... du trenger allikevel en overgang eller egen strømledning. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Canon EOS Digital Camera Limited Warranty "when purchased and used in the United States or Canada." Siden kameraet blir brukt utenfor det området så ser det ut som Canon i teorien kan nekte å reparere det på garantien. B&H sier at det ikke er noe problem hvis man kjøper et kamera med Amerikansk garanti, hvis det er et importkamera så må kameraet sendes til B&H for reparasjon. Kjøper man et importkamera fra andre firmaer som ikke gir sin egen garanti så faller garantien helt bort fordi kameraet må være kjøpt i det landet Canon designerte for det kameraet. Lenke til kommentar
Furyan Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Takker for svarene, nyttige ting å ta med seg i jakten på mitt drømmekamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå