trn100 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hei, Har anskaffet og prøver å sette opp en WRT54G router, men dette går ikke så bra. Alt ser tilsynelatende ut til å virke fint, men enkelte steder på nettet er helt umulig å få kontakt med. Det dreier seg f.eks. om MS-Update, MSN.NO og NRK.NO, og det samme skjer både på de trådløse og maskinene som er koblet dirkete på routeren. Jeg trodde først det var et DNS problem, men når jeg pinger f.eks. nrk.no får jeg opp IP'en men også 100% pakketap. Samme skjer når jeg pinger IP adressen direkte. Andre sider, som VG, HW osv. fungerer problemløst. Setter jeg tilbake den gamle UNEX routeren er alt i orden igjen.... Noen som har idéer om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har du oppdatert firmware? Har du noen filtere aktivert i routeren? Noen sider, som msn.no og nrk.no, er konfigurert til ikke å svare på ping. Dette er således ikke en feil med din router. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Noen som har idéer om hva dette kan skyldes? For høy MTU-verdi? På Online ADSL kan du prøve 1492. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Hei, og takker for svar! Jeg har siste Firmware som jeg fant hos Linksys, v.3.03.6. Har ellers helt standard oppsett med unntak av kryptering/MAC filter på de trådløse, men disse fungerer mot ruteren, og problemet mitt gjelder alle maskinene, også de med kabler. ISP'em min er MTU-Link, men dette vil vel i praksis si det samme som Telenor. Ser i hvertfall at de deler DNS servere. MTU sto på Auto. Har nå testet manuelt 1492, men dessverre med samme resultat... Tar gjerne i mot flere forslag/tester andre muligheter :-) Endret 6. juni 2005 av trn100 Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Oppdater firmware til HyperWRT eller Sveasoft, da bør problemet med bugge WRT54G version 2.2+ vært fikset. å foresten, brukte du den programvaren som fulgte med, eller bare vanlig standard oppsett? Endret 6. juni 2005 av chakl Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Oppdater firmware til HyperWRT eller Sveasoft, bør fikse den gamle bugg problmemet til WRT54G version 2.2+. Så dette er et kjent problem med denne ruteren? Er nettopp 2.2 jeg har! Ruteren er helt ny, og jeg er litt redd for å miste garanti etc.... Vil det være noe problem ved bruke av uorginal firmware? Edit! Brukte bare standard oppsett! Endret 6. juni 2005 av trn100 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 MTU sto på Auto. Har nå testet manuelt 1492, men dessverre med samme resultat... Tar gjerne i mot flere forslag/tester andre muligheter :-) Prøv og sett den enda lavere og prøv litt. Lenke til kommentar
olsmor Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har samme ruter, og sliter med samme problem. Har UPC internett. Ofte fungerer den fint en halvtimes tid, og så plutselig kommer jeg såvidt inn på hw.no. Si fra hvis du får fikset det trn100 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Har nå også testet med MTU helt ned til 1200 som er minimum anbefalt. Dessverre ingen bedring. Har også ringt support hos selger, som heller ikke kunne hjelpe mye... :-( Edit: Var nettopp inne på Access Restrictions og ser at ICMP Ping ikke er satt opp med noen porter... Kan det være noe der? Skal man bruke eliminasjonsmetoden: Hva er det nrk.no, msn.no og disse sidene krever som ingen andre gjør? Endret 6. juni 2005 av trn100 Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Siste europeiske firmwareversjon er 3.03.9. Når du går inn på firewall og security, hvilke av filterene er aktivert? Det helper ikke å kjøre "standardoppsett", hvis dette blokkerer. Hvis noen av disse filterene er aktivert, prøv å slå de av en av gangen, og se om det løser problemet. Slå på igjen filteret hvis det ikke løser problemet. Spesielt Filter IDENT (Port 113) kan skape problemer med noen servere, hvis denne porten er helt stealthed. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Hei SofTest, Har disablet FW, men fremdeles samme resulatat.... Men jeg skal sjekke opp den firmwaren du nevner! Setter pris på at du hjelper til... Har sett i andre tråder at du vet hva du snakker om. Takker :-) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) 3.03.9 løste det hele!! Hjertelig takk for all hjelpen alle sammen :-) Edit: nrk funker, msn funker, MS update funker, og ruteren virker mye kjappere :-) for HW :-) Endret 6. juni 2005 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå