Gå til innhold

Trenger tips til støysvak og lyssterk bærbar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om noen har tips til hvilken bærbare PC jeg skal kjøpe meg. Det aller viktigste for meg er disse 3 punktene:

-Støysvak (lydløs)

-Lyssterk

-Omfattende gartanti

Pris ca. 12.000,-

Jeg skal bruke den til studier og jobb. Dvs. lese og skrive tekst + nett (web/mail/chat). Lagringsplass og prosessorhastighet er dermed meget underordnet.

Den skal brukes på lesesalen, derfor bør den være meget støysvak (også tastene!) Jeg vil også gjerne kunne bruke den utendørs i dagslys. Jeg forstår at det nødvendigvis vil bli noe mer vanskelig å bruke en laptop i direkte sollys, men hvertfall "så bra som mulig" på dette punktet - så det ihvertfall kan la seg gjøre å sitte ute og jobbe. Så vidt jeg forstår finnes det en spesiell type skjermer som skal være utviklet for dette, noen som har erfaringer med disse eller har tips til maskiner som har slik skjerm?

Og så må det være en garanti som dekker "te i tastaturet". All tidligere erfaring tilsier at det vil bli te (eller kaffe/cola/rødvin...) i tastaturet før eller siden. :blush:

Ang. pris så synes jeg det er vanskelig å vite hva en slik bærbar vil komme til å koste. 20.000,- er nok en øvre smertegrense, men det gjør jo ikke noe om den koster under 10K. ;)

Hvis det skulle bli aktuelt med flere kriterier så vil jeg nevne disse:

-Kjører Windows

-Liten og lett

-Mye minne (evt. plass til å oppgradere)

-WLAN

-Bluetooth og/eller Infrarød

-Heller touchpad enn styrepinne

Jeg er ikke veldig opptatt av batterilevetid, og lyssterk skjerm + "liten og lett" går vel på bekostning av dette, men i den grad det er mulig er det greit om den har god batterilevetid (eller billige ekstrabatterier).

Jeg leste testen her av HP Pavilion dv4016, og den så jo veldig bra ut, helt til jeg så at de syntes den støyet mye. :no:

Håper "min" laptop finnes der ute, og at noen her kan hjelpe meg! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Hva med en pc fra dell? Der kan du velge hvilken garanti du vil.. Og med TrueLife skjermer som skal være mer lyssterk..

EDIT: Dell 6400 skal være støysvak.. Er test av den på dinside.no

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

IBM/Lenovo Thinkpad R60/T60/X60/Z60 tror jeg møter deg på alle punktene dine

R60: Desktop erstatter

T60: Råeste bærbare. Ganske tynne og lette, mange timer med batteri

X60: Små og lette: 1.4kg og 12.1" skjerm. Grei ytelse så lenge du ikke skal spille

Z60: Multimedia maskin, widescreen. Frei ytelse og opp til 8timer med batteri

Lenke til kommentar

Se testen av Fujitsu Siemens Lifebook 2110 her

Den er kun 1,6 kg og i henhold til testen er "Den 13,3 tommer store skjermen i XGA-format (1024x768) ... overraskende lyssterk, faktisk noe av det høyeste vi har målt uansett størrelse. Bare Lenovo Thinkpad Z60m og Toshiba Qosmio G30 har bedre. Den har et kontrastbelegg, som har blitt svært så populært det siste året. Innsynsvinkelen er også god til å være en såpass liten skjerm. Kontrasten er det heller ingenting å si på med tanke på skjermens størrelse, mens fargegjengivelsen er jevnt over god. Det samme kan sies om baklyset. Alt i alt en imponerende god skjerm på en såpass liten maskin."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...