knaill Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Nå tenker dere sikkert at "slike tråder har vi sett tusen ganger før," men jeg har nå lett på internett i dagesvis uten å klare å løse problemet. Det kan se ut som at problemet mitt skiller seg ut. Jeg sitter altså med en trådløs ruter ASUS WL 500g, og en USB-dongle laget av CNet. Og jeg får beskjeden "Begrenset eller ingen forbindelse" når jeg prøver å koble meg opp. Dette problemet oppstod helt plutselig etter at nettverket har vært stabilt i månedsvis. Jeg har ikke installert noe i det siste, har alt av oppdateringer fra Microsoft, ruteren har siste firmware, og driverne til dongelen er reinstallert. Det som gjør dette problemet enda merkeligere er at på det samme nettverket befinner det seg to andre PCer med identiske dongeler, og akkurat samme innstillinger, uten at noen av disse har noen problemer. Jeg har forsøkt å resette ruteren, winsocketfix, statisk IP, alle de vanlige løsningene på dette problemet. Det eneste jeg ikke har prøvd er microsoft sin patch som fikser problemet for de som får denne feilmeldinga etter å ha installert SP2. Den får jeg ikke installert, fordi min versjon av win XP er på norsk. Jeg kan heller ikke se at dette er et HW-problem, da det ikke hjelper stort å bytte dongle med de andre PCene i nettverket. Håper virkelig noen har en ide om hva som er galt, for nå er jeg alvorlig lei av å ha en ledning gjennom døra. Det er ikke noe vits i å ha trådløst nettverk når det ikke fungerer! Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 "begrenset eller ingen tilgang" = Windows får av en eller annen grunn ikke kontakt med DHCP-serveren på nettverket ditt. Mulige løsninger: 1. Sett fast ip på kortet i samme range som DHCP på router deler ut. 2. Du sier du har prøvd å bytte med de andre donglene på nettverket. Prøvd å bytte USB-port? 3. Kan rett og slett være IP-stacken i windows som er fucked. Da er vel helst løsningen og reinstallere windows.. Lenke til kommentar
knaill Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Har forsøkt å bytte USB-port, men uten resultat. Det hjelper ikke å sette fast IP, feilmeldingen forsvinner, men jeg har likevel ikke internett... Tror ikke det er IP-stacken heller, får nemlig internett til å fungere med vanlig ledning. Det som imidlertid er rart er at i det jeg putter i ledningen får jeg samme beskjed som med dongelen, men etter en reboot er alt som det skal være... Ingen flere som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
knaill Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Er det virkelig ingen som har den fjerneste anelse om hva som er galt? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Noen som har en løsning? sitter med samme problem nå Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Se her: http://www.pchell.com/support/limitedconnectivity.shtml Lenke til kommentar
neXon Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Se her: http://www.pchell.com/support/limitedconnectivity.shtml Har prøvd det flere ganger, men det vil fortsatt ikke. Når jeg setter i en datakabel får jeg og samme problem "begrenset eller ingen forbindelse" hmm Lenke til kommentar
neXon Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Problemet er løst hos meg. Programmet WinsockXPFix løste mitt problem http://www.pchell.com/downloads/WinsockXPFix.exe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå