potetskrell Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 For å prike litt: Bakgrunnstingen trenger bare å vere 1px bred For å prike litt mer, er det ikke 1px høy Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) pirke litt til: Trenger ikke bakgrundsbilet i det heletatt faktisk. Er jo bare en div med rød farge. Dumt å ha mer bilder enn man trenger. Og skulle du hatt kunne det vært 1px HØY, ikke bred EDIT: tok meg der ja ingard Endret 6. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hehe, ja det var dagens(gårsdagens) pirking! Endte i noe godt også God natt folkens Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Ok har begynt litt, men nå står jeg fast... Link: http://home.no.net/fuzzy2/nyside/ index.html: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>fuzzy.moo.no</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon"> </head> <body> <div id="wrap"> <h1><span>Lorem ipsum</span></h1> <div id="meny"> <a href="blogg.html" class="images/blogg.gif"><span>Blogg</span></a> <a href="personlig.html" class="images/personlig.gif"><span>Personlig</span></a> <a href="galleri.html" class="images/galleri.gid"><span>Galleri</span></a> <a href="linker.html" class="images/linker.gif"><span>Linker</span></a> <a href="kontakt.php" class="images/kontakt.gif"><span>Kontakt</span></a> </div> <div id="main"> <h3> Test overskrift</h3> Dolres ipsum al doler ipsium opli ropiuli losdi. <a href="http://www.htmlhelp.com/faq/html/">Web Authoring FAQ</a> Ipsum al doler ipsium op, aoloi poleo lorem ipsum uytio. Dolres ipsum al doler ipsium opli ropiuli losdi. Ipsum al doler ipsium.Dolres ipsum al doler ipsium opli ropiuli losdi. Ipsum al doler ipsium op, aoloi poleo lorem ipsum uytio. Dolres ipsum al doler ipsium opli ropiuli losdi. Ipsum al doler ipsium.Dolres ipsum al doler ipsium opli ropiuli losdi. Ipsum al doler ipsium op, aoloi poleo lorem ipsum uytio. Dolres ipsum al doler ipsium opli ropiuli losdi. Ipsum al doler ipsium. </div> <div id="footer"></div> </div> </body> </html> style.css: * { margin: 0; padding: 0; } { body background-color: #fff; background-image:url(img/midtentingen.gif); background-repeat:repeat; } /* Tekst */ div#main p { font-size: 0.7em; text-align: left; margin: 10px; color: #242424; } /* Linker */ div#main a { font-size: 11px; text-align: left; color: #435170; text-decoration: underline; } div#main a:hover { color: #1B1B1B; } /* overskrifter */ h1 { display: block; height: 180px; clear: both; width: 500px; background: #fff url(images/header.gif); } h2 { font-size: 0.7em; color: ##1B1B1B; margin-top: 25px; font-weight: bold; text-align: left; margin-left: 13px; } h3 { font-size: 0.7em; color: #242424; margin: 2px; font-weight: bold; text-align: left; margin-left: 13px; margin-top:15px; } /* div'er */ #wrap { width: 500px; margin: 0 auto; background: #FFFFFF; } #main { display: block; width: 360px; text-align: center; background: #fff; float: right; padding: 5px; } #footer { display: block; width: 100%; height: 57px; background: #ffffff url('images/footer.gif'); text-align: center; border: 0px solid #FFFFFF; clear: both; } /* meny */ a.imageLink { display:block; background:url(path/to/image.png) top no-repeat; width:100px; height:50px; text-decoration:none; } a.imageLink:hover { background-position:bottom; } a.imageLink span { visibility:hidden; } /* diverse */ h1 span { display: none; } Prøvde å endre den gamle koden... var kanskje dumt gjort.. Det er nok en del som ikke trenger å være der osv men vet ikke hva Endret 7. juni 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Du må sette deg inn i hva stylingen av css gjør. Lær deg å "designe" uten å tenke på fisker og grafikk. Problemet blir tilbakevennende om du ikke lærer deg å lese/forstå det du koder. Til designet. Sett en "jobbe" bord på boksene i css. Da ser du hvordan de flyter på siden. F.eks så står det float: right i main. Da flyter den til høyre. Du har også text-align:center i main. Denne boksen sånn du har laget den, vil nå være: høyrestilt mot wrap med midstilt tekst. Test de forskjellige boksmodellene her eller google etter andre sider. Det virker som du er interessert i design. Da er det viktig å nyte veien mot det ferdige designet. Wow. Det siste der virket litt blærete. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Ok, men hvordan får jeg menyen til å virke og hvordan får jeg den øverst? Og hvordan får jeg bakgrunnsbildet til å virke? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Ok, men hvordan får jeg menyen til å virke og hvordan får jeg den øverst?Og hvordan får jeg bakgrunnsbildet til å virke? Denne kan kanskje hjelpe deg med menyen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå