Gå til innhold

Tips til nytt design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen få tips videre på veien (ikke til designet altså, det ville jeg forkastet):

  • Studer typografi.
  • Studer typografi.
  • Få litt inspirasjon, det hjelper massevis. Det som du har fått hostet frem hittil er dødfødt. Det har ikke et snev av kreativitet eller oversiktlighet. Beklager, men jeg sier det bare som det er. :)

Lenke til kommentar

JEG tror det kunne blitt greit om du droppa footer greiene,

også lot alle bladene være hvite, lyserød eller mørkerød.

Snakker om xor her, eksklusiv eller. Èn av de.

 

Tror det ville blitt bra NOK.

Men som sirice påpeker...

 

Hvitt på rødt er jo ikke den letteste fargekombinasjonen å lese i lengden...

Lenke til kommentar
Det er ikke galt å hente ganske direkte inspirasjon fra en spesifikk del av en side.

Så det du mener er at det ikke er galt å kopiere noe så lenge du bare har sett på resultatet og ikke kodingen, for så å kode det selv?

Les linken i mitt forrige innlegg, så skjønner du sikkert hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar
Jeg syns du skal bruke mindre tid på å lage disse endeløse "fiskene" og heller begynne å kode html og css. Ofte så kommer designet etterhvert som man koder, ikke alltid man trenger å sitte å kuke i photoshop en evighet.

Hehe, god poeng men for å få en pen side så fungerer det ihverfall best for meg å tegne den først. Men ja det kan ofte gå for mye tid med på å tegne og for lite på koding ;)

Lenke til kommentar
Jeg syns du skal bruke mindre tid på å lage disse endeløse "fiskene" og heller begynne å kode html og css. Ofte så kommer designet etterhvert som man koder, ikke alltid man trenger å sitte å kuke i photoshop en evighet.

Hehe, god poeng men for å få en pen side så fungerer det ihverfall best for meg å tegne den først. Men ja det kan ofte gå for mye tid med på å tegne og for lite på koding ;)

Poenget er at han driver å skal lære seg the fine art of web design (høhø), man kan ikke bare tegne husdyr i tank i photoshop, man må faktisk prøve litt og sjekke hva som funker bra i praksis også så får form for viten av hva som vil funke og ikke funke når man går til "tegneblokka" igjen. Så prøv heller å lag websiden din for å så gå tilbake til tegneblokka for å gjøre om på enkelte ting(eller alt)

 

 

edit: typos osv

Endret av resol
Lenke til kommentar
Jeg syns du skal bruke mindre tid på å lage disse endeløse "fiskene" og heller begynne å kode html og css. Ofte så kommer designet etterhvert som man koder, ikke alltid man trenger å sitte å kuke i photoshop en evighet.

Hehe, god poeng men for å få en pen side så fungerer det ihverfall best for meg å tegne den først. Men ja det kan ofte gå for mye tid med på å tegne og for lite på koding ;)

Poenget er at han driver å skal lære seg the fine art of web design (høhø), man kan ikke bare tegne husdyr i tank i photoshop, man må faktisk prøve litt og sjekke hva som funker bra i praksis også så får form for viten av hva som vil funke og ikke funke når man går til "tegneblokka" igjen. Så prøv heller å lag websiden din for å så gå tilbake til tegneblokka for å gjøre om på enkelte ting(eller alt)

 

 

edit: typos osv

Point taken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...