Torjus Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Har lært meg en smule CSS og HTML og driver å tenker på hvordan siden skal se ut. Jeg er veldig fantasi løs så jeg lurte på om noen hadde tips til et design? Jeg har tenkt på å ha et veldig stil rent design. 2-3 farger eller noe. Helst lys eller mørke farger som passer sammen. Takker for tips og idêr Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Sett deg ned med en notisblok og skriv ned ideer Lag først layouten uten grafikk og farger, eller lag fisken i photoshop Finne haugevis av guider for hvordan dette gjøres Prøv flere muligheter helt til du er fornøyd Du kan også hente inspirasjon fra sider som PoleCat har ramset opp her http://www.paradoxia.org/arkiv/webdesign/inspirasjon/ , men ikke kopier rett fra sidene, du lærer best av å prøve selv Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Keep it simple. Man kan ikke lære noen å designe pene nettsider. Det er snakk om trening, trening og atter trening, pluss en god slump talent, nådegave og fargesyn. Mitt beste tips er at du skal ta deg en kikk i et ukeblad, en avis eller lignende. Kikk etter hvordan folk gjør ting og tang. Kikk i stilige annonser, se på typografi, fargesammensetninger etc. Jeg finner selv mye bedre inspirasjon i trykksaker enn på nett. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Okey, skal se om jeg får mekket noen tegninger i morgen Men skal lese til eksamen så blir nok ikke så veldig mye tid Prøvde meg litt i PS: Endret 5. juni 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det må jeg si! Veirkelig en bra begynelse. Litt lite farger, kanskje litt kjedelig/vanlig design, men absolutt bra begynelse Lenke til kommentar
LiRk Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvis du slenger inn litt svart der og noen "aktive" knapper kan det bli veldig stilig... Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Du liker å ha sidene dine ganske smale eller? Hehe.. Synes dette ser bedre ut enn de forrige versjonene du har laget.. Men kanskje skriftstørrelsen var bitte litt for stor i menyen? Kanskje litt for mye rødt... Noen flere farger hadde gjort seg tror jeg.. Prøvd å lage hele siden litt bredere da? Endret 6. juni 2005 av OShea22 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg liker ikke denne her i det hele tatt, tbh.. Alt for smal, med alt for stor skrift i meny.. Menyen stjeler oppmerksomheten min med en gang jeg prøver å lese hva som står, pluss at én nyanse av rødt aldri er helt bra; man blir litt forstyrret IMO. Selv tror jeg kanskje at der litt for stor kontrast mellom skriftfarge og bakgrunnsfarge, prøv på en mer grålig skriftfarge enn en helt hvit. Bare mine synspunkter om fargevalg och så där Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hva med et fullsize all fluid design for å komme bort fra det smale. http://glish.com/css/2.asp Uttrykket hente inspirasjon sier veldig mye, hvis du bokstavlig talt tolker det som å hente. Tenk litt som en fotograf, som ser bildemuligheter hele tiden. Eller som jeg pleier å gjøre det: To øl and an open mind. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Dropp det der standardgresset. Det går ann å få det seende fint ut, men det der ble ikke fint. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) 10 pils gjorde susen på fredagen, da ble det mye pent. Var ikke så pent dagen etter da :\ EDIT: Følte jeg meg skikkelig geek Men prøv å finn på noe originalt, da er det lettere å få det pent, for da har du hvertfall ingen som sammenligner det, eller klager på at det er for stock. Veit det er vanskelig da... Designet kommer helt ann på hva du skal bruke det til. Synes faktisk sånne portifolioer kler et litt smalt design. Endret 6. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Takker for kritikk, det hjelper Hva med å bytte bakgrunnsfargen? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 fUzZy^ skrev: Hva med å bytte bakgrunnsfargen? Kan være en god idé, siden det blir ganske tamt med bare hvitt og rødt Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 La til en ekstra link, gjorde meny skriften mindre, fjernet footer, la på XHTML og CSS knapper, gjorde brødteksten større og la på en lysere rød farge som bakgrunnsfarge. Ble det bra? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Likte ikke fargen på hover i menyen. Siden var ikke så dum den men det virker som du har en fetisj for tynne sider Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Syntes fortsatt at det er litt....tomt Prøv å fylle headeren med noe, trenger ikke å være mye, bare noen andre farger enn rødt noen steder Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Synes fortsatt skriften i menyen ble for stor, og det burde vært litt mer luft på høyre og venstre side av menypunktene, i forhold til "knappene" bak. Edit: Leif.. Endret 6. juni 2005 av AfroDude Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg savner også en tredje farge, men hvilken farge burde det ha vært og hvor skulle jeg plassert den tredje fargen (utenom evt i hover) Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Legg inn hvit i headeren, gjerne med et gjennomsiktig fint bilde. Tror det hadde gjort siden litt mer spennende. Er ikke mye som skiller en kjedelig og en fin side! Få inn litt mer hvit (Skift bakgrunnsfarge til hvit) Lykket til Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Hvis jeg skifter til hvit bakgrunn blir det jo... ja... sant... Men som sagt, jeg har lyst på en tredje farge, hvor kunne jeg plassert den og hvilken farge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå