alban Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hei, har en HP Pavilion ze 5425ea. Viften på den går i ett kjør, det er til å bli gal av.Finnes det noen måte å få den til å roe seg ned litt? Det er forøverig 2 vifter i den til cpu. Stort sett så går begge hele tiden... Vurdere å bytte maskin hvis det ikke kan fikses på noen som helst måte. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Sett strøminnstillingene som BÆRBAR eller MAKS BATTERI. Det pleier å hjelpe. Men har du P4 prosessor eller Celeron prosessor så er det lite du kan gjøre med støyen. Da er ny pc eneste valg Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Har selv nesten samme (5525ea) maskin, som jeg har oppgradert med 1024 RAM, og en 60 gb 7200 rpm hdd. På denne går bare viften etter at maskinen har vært brukt lenge, og da bare av og til. Men denne står i en dockingstation, så rompa blir løftet noen cm opp og det blir nok bedre luftgjennomstrømming. Kan være verdt å prøve med en liten bok eller noe under maskinen bak. Har du prøvd å blåse viftene og viftehullene rene med trykkluft ?? Endret 6. juni 2005 av Arcus Lenke til kommentar
alban Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Har et slikt stativ til den ja, så luftstrømmen tror jeg skulle være god. Men like herlig skal den bråke... skal forsøke å blåse den ren kanskje, men jeg tror faktisk den alltid har bråket så mye Ja, det er p4 i den og en ny tror jeg er løsningen Mulig bare det er meg som syntes det bråker, men jeg har begynt å iritere meg på dette støyet..hehe...og da er det gjort. Kanskje noen som vil bytte i en stasjonær her? Lenke til kommentar
tema95 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har selv en 5413ea som oppførte seg på samme måten. Dette ble løst med en BIOS-oppgradering fra HP service (www.hp.no). Terje Lenke til kommentar
alban Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Har oppgradert biosen nå, ble litt bedre men tror viftene får få seg ei blåserunde også. Sikkert en del støv der. Takk for hjelpen dere Andre forslag tas også i mot med takk. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Dersom selgeren hadde gjort jobben sin, hadde ikke dette vært noe problem. Du har en standard P4 prosessor i en laptop. Det betyr mer viftestøy, lavere batteritid og mer varme i tillegg til den bedre ytelsen. Oppdatering av BIOS vil hjelpe på en del modeller, men du vil aldri få en støysvak maskin. De maskinene som selges med en standard P4 prosessor er et "tradeoff". Du får bedre ytelse, men må samtidig godta ulempene som følger med. Det er noe selgere i butikkene burde være flinkere til å si fra om istedet for å kun skryte av ytelsen mens de står ved siden av en Centrino-maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå